زنان شورا در جهت ارتقای امنیت روانی زنان در محیط‌های عمومی بکوشند

دبیر کارگروه مشارکت‌ سیاسی- اجتماعی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: زنان عضو شورا با توجه به اهمیت زیاد امنیت روانی زنان باید در جهت ارتقای آن در محیط‌های عمومی بکوشند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، کبری روشنفکر  افزود: تفکیک و جداسازی فضاهای شهری چندان نتیجه بخش نیست چون همه افراد باید بتوانند از فضاها استفاده کنند. لازم است برای برخورداری از احساس امنیت و آرامش در محیط‌های عمومی برنامه‌ریزی شود البته برنامه‌ریزی‌های موقت که پاسخگو نیست.

وی افزود: لازم است زنان شورا ویژگی‌های شهرهای خوب دنیا را بررسی کنند و راهکارهای موفقیت آن‌ها را در برنامه‌ریزی‌ها به کار گیرند بنابراین انجام مطالعات شهری بسیار لازم است.

وی در ادامه گفت: زنان عضو شورا باید نگاه به مسایل زنان را در اولویت و دستور کار خود قرار دهند. اگر قرار باشد آنان، مردانه فکرکنند به نتیجه نمی‌رسند. معمولا تعداد زنان در مراکز تصمیم‌گیری مانند شوراهای اسلامی شهر و روستا در اقلیت است، اگر قرار باشد آنان هم تابع جمع باشند اتفاق خاصی برای زنان نمی‌افتد.

دبیر کارگروه مشارکت‌ سیاسی- اجتماعی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تاکید بر ضرورت انجام مطالعه از سوی زنان عضو شوراها اظهارکرد: لازم است آنان به نیازهای زنان توجه و با زنان مجرب نشست‌هایی را برگزار کنند تا برای رفع نیازهای زنان بتوانند برنامه‌ریزی کنند.

روشنفکر در پایان با بیان اینکه شهر هرچه زنانه‌تر شود مطلوب‌تر است، تصریح کرد: در چنین جامعه‌ای همه می‌توانند احساس امنیت کنند. در واقع امنیت یک نیاز جدی برای زنان و مردان بویژه زنان است.

/انتهای متن/

درج نظر