رشد 10 درصدی اهدای خون تهرانی‌ها

رئیس گروه جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره کل انتقال خون استان تهران با اشاره به رشد 10 درصدی اهدای خون در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن گفت: در سال 95، 364 هزار و 834 نفر از مردم تهران موفق به اهدای خون شدند.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، حسین دزفولی  با اشاره به شاخص‌های اهدای خون در استان تهران اظهار داشت: در سال گذشته 435 هزار و 472 نفر جهت اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کرده که 364 هزار و 834 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه رشد اهدای خون نسبت به سال قبل از آن 10 درصد رشد داشت، افزود: درصد اهداکنندگان بار اول 23 درصد، اهداکنندگان باسابقه 32 درصد، اهدا کنندگان مستمر 45 درصد بوده است و رشد اهدا کنندگان مستمر نیز نسبت به سال قبل از آن 2 درصد رشد داشته است.

رئیس گروه جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره کل انتقال خون استان تهران، گفت: اهداکننده مستمر به شخصی اطلاق می‌شود که فاصله دو اهدای خون آن از یکسال بیشتر نشود.

دزفولی گفت: همچنین در  این مدت سهم اهداکنندگان گروه‌های خونی منفی نسبت به کل گروه‌ خونی اهدا شده بیش از 11 درصد بوده و سهم بانوان از اهدای خون نیز بیش از 4 درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شاخص اهدای خون به ازای هر هزار نفر جمعیت در استان تهران نیز 28 نفر بوده که این شاخص در سال 94، 27 نفر بود.

/انتهای متن/

درج نظر