پرسش از شما، پاسخ از مشاور روانشناسی

سوال هایی که کاربران : هانیه محسن پور، ه.ن در نیمه ی دوم اسفند ۹۵ مستقیما از مشاوره روانشناسی خانم سمانه عباسی کرده اند، در این جا پاسخش را می توانند ببینند.

0

سوال اول/ هانیه محسن پور

متن پرسش:

باعرض سلام خدمت شما مشاورین محترم من دختری 17ساله هستم چند ماهی میشه که با پسری از طریق فضای مجازی آشنا شدم من و اون خیلی ازهم دوریم اما عکسای همدیگه رو دیدیم .من خیلی دوسش دارم و اونم خیلی دوسم داره بهم میگه هر وقت که بخوای میام خاستگاریت اما همش ازم یه چیزی میخواد اونم اینه که همش ازم عکسهایی رو از خودم میخواد که وقتی بهش میگم نه ناراحت میشه میگه وقتی من و تو همدیگه رو میخواییم پس بدون این عکسارو هم از روی عشقه که ازت میخوام اما من همیشه میگم نه ،یه مشکل دیگ اینه که اون دینش سنی هست اما من شیعه میترسم این موضوع بعدها باعث بشه که خانوادم قبول نکنن میشه بهم راهنمایی کنین که ایا ایشون واقعا دوسم دارن؟این عکسا رو واسه چی میخوان؟

پاسخ مشاور:

سلام عزيز

 شما در مورد رابطه عاطفي صحبت مي كنيد كه مجازي است و از طريق همين محيط مجازي در مورد دوست داشتني صحبت مي كنيد كه مي گوييد واقعي است كه البته صرفا احساسي را در نظر مي گيريم كه خودتون در مورد خودتون تجربش مي كنيد منظور حس دوست داشتن شما نسبت به ايشون هست كه اين دوست داشتن خودش بايد بررسي بشه كه چگونه وقتي كسي رو نديديم و حتي نمي دونيم در فضاي غير مجازي كيست مي تونيم در مورد دوست داشتن فكر كنيم

 در مورد اينكه دوست شما در مورد خواستگاري با شما صحبت كرده باز هم جاي تامل داره كه چه طور هنوز شما اشنايي با هم نداريد از ازدواج و خواستگاري صحبت ميشه؟ چرا با مقاومت شما از دادن عكس ناراحت ميشن در حالي كه حريم خصوصي شما است و شما مايل به فرستادن عكس بيش از اين نيستيد و با توجه به سن كم شما و ساختن همان تصور مجازي بهتر است واقع بينانه تر عمل كنيد. تا روابط موفقيت اميز تري رو تجربه كنيد و همين طور از مشاور كمك و راهنمايي بخواهيد.

 موفق باشيد

سوال دوم/ ه.ن

سلام من دختری 17 ام حدود یک سال پیش با پسری 18 ساله دوست شدم با وجود همه ی مشکلات اما بازم همو دوست داشتیم تااینکه یک روز زنگ بهم زد گفت دخترخالتو دوست دارم.کلا شیش ماه از هم خبر نداشتیم تا اینکه دوباره به دوستام گفته که بهش بگین ببخشتم اذیتش کردم.جیکار کنم؟

پاسخ مشاور : 

سلام عزيز

 ا سال پيش در واقع شما رابطه اي رو تجربه كرديد تا به الان براي شما ادامه دار هست حتي اگر دوست شما حضور نداشتند در اين مدت و با توجه باتوجه به فاصله اي كه وجود داشته و دليل اصلي كه رابطه تمام شده پيشنهاد اين است كه به رابطه تمام شده باز نگرديد و اگر حرفي ناتمامي براتون هنوز مانده حرفاتون رو بزنيد به ايشون ولي بازگشت به رابطه اي كه با فرد كس ديگري را وارد كند (دختر خاله ) و يا …. به اين معني نيست كه بتواند مسوليت رابطه ارو بپذيرد و هرچه شرمنده باشد .بخشش خوب است ولي در جايي كه بدانيم قدر ما دانسته مي شود و سن بحراني را پشت سر گذاريم تا بتوانيم انتخاب هاي بهتري داشته باشيم.

 موفق باشيد.

/انتهای متن/

درج نظر