اشتغال بانوان موجب نشاط اجتماعی بیشتر می‌شود

مدیر کل امور بانوان استانداری قم گفت: بانوان سهم مهمی در تولید و اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و باید در این باره برنامه ریزی شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، معصومه ظهیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با تبریک سال جدید و رهنمودهای رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: بانوان سهم مهمی در تولید و اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و باید در این باره برنامه‌ریزی شود تا ضمن توجه به وظایف مهم در کانون خانواده، شاهد حضور زنان در عرصه‌های اقتصادی نیز باشیم.

مدیر کل امور بانوان استانداری قم افزود: مشاغل خانگی یکی از ظرفیت های مهم در تولید و اشتغال بانوان است و باید در این باره ظرفیت های لازم را ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از معضلات و آسیب‌ها ریشه در مشکلات اقتصادی و معیشتی دارد و اگر بتوان تولید و اشتغال را توسعه بخشید بخش عظیمی از آسیب ها حل می‌شود. به ویژه زنان سرپرست خانواده که با مشکلات بیشتری در حوزه اقتصادی و معیشتی مواجه هستند به برنامه ریزی بیشتری در خصوص تولید و اشتغال نیاز دارند و در این باره ارائه راهکارهای لازم می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.

مدیر کل امور بانوان استانداری قم اظهارکرد: تولید و اشتغال بانوان موجب تقویت روحیه و نشاط اجتماعی بیشتر می‌شود و خانواده‌ای که در آن نشاط و روحیه خوبی وجود داشته باشد کمتر گرفتار آسیب می‌شود.

مدیر کل امور بانوان استانداری قم تصریح کرد: مهارت افزایی و توانمند سازی بانوان و آموزش زنان در زمینه تولید و اشتغال نیز ره‌آورد تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: اگر روحیه خودباوری بانوان در این عرصه محقق شود چه بسا شاهد حضور بانوان در عرصه های کارآفرینی نیز باشیم. بسیاری از بانوان کارآفرین هستند که با تلاش و تحمل دشواری‌های زیادی امروز نه تنها نان آور خانواده های خود هستند بلکه به اشتغال زایی نیز می‌پردازند. زنان با آموزش حرفه‌های مختلف که برخی از آن‌ها در منازل نیز قابل انجام است می‌توانند تاثیر شگرفی در تولید و اشتغال داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در جهت تولید و اشتغال بانوان باید تسهیلات مناسب و ارزان قیمت تعیین شود و برخی از بروکراسی های موجود حذف گردد تا چرخه های اقتصادی توسط این قشر فعال و توانمند به حرکت دربیاید.
/انتهای متن/

درج نظر