در اول ازدواج این 4 نشانه بد را جدی بگیرید

در اوایل تشکیل زندگی مشترک نشانه هایی هست دلیل بر این که پایه های زندگی تان آنقدر که فکر می کنید، محکم نیست. شناختن این نشانه ها برای شما که می خواهید ازدواج موفق داشته باشید، خیلی مهم است.

0

اگر در ابتدای ازدواج هستید و این نشانه ها را در روابط خود با همسرتان می بینید، باید بیشتر مواظب باشید. چون ممکن است زندگی مشترک تان، آنقدر که تصور می کنید، پایه های محکمی نداشته باشد.
این نشانه ها را باید بشناسید و با دقت به آنها توجه کنید:

1-  بیش از اندازه بر خودتان متمرکز می شوید:
به گفته مارنی کینریز مربی و کارشناس خانواده در لوس آنجلس و نویسنده، روابط در ازدواج زمانی شروع به تزلزل می کند که زوجین بیش از اندازه بر خود، خانه و کارشان متمرکز می شوند.
گاهی فرد در نتیجه سالها غفلت از خود موقع شروع  زندگی مشترک دچار نوعی  احساس جبران این غفلت می شود. به گفته دانشمندان ممکن است شما زیاد ورزش کنید، ساعات بیشتری را به کار کردن اختصاص داده  و یا اینکه زمان بیشتری را با دوستان خود سپری کنید که اینها همگی به اولویت تبدیل شده و در نتیجه زمانی که لازم است در کنار  همسرتان بمانید، کمتر خواهد شد. پس بهتر است که سعی کنید که از متمرکز شدن بر خود دور شده و بیشتر به رشد دادن  شریک زندگی خود فکر کنید و از او حمایت کنید.
در این گونه موارد بهتر است حتی به یافتن برخی فعالیت ها بپردازید که خارج از وظیفه همسری و والدی بتواند به شما در رشد دادن همسرتان کمک کند. اگر ما خود این اجازه را به شریک مان بدهیم که کارها و نیز راه هایی را در زندگی در پیش بگیرد تا به رشدش کمک کند ، بنابراین او هم اجازه انجام چنین کارهایی را متقابلا به ما خواهد داد. در این صورت احساس تمایل به کارهای انفرادی که طرف مقابل شما را از آن منع می کند، از شما دور می شود.

2-  دائما به طرز نادرستی شریک خود را با دیگران مقایسه می کنید:
 آیا تا کنون فکر کرده اید که ای کاش شوهرم مانند شوهر دوستم بود یا اینکه من شایسته داشتن شوهری هستم که هر روز برایم گل بیاورد؟ با این افکار از زندگی واقعی فاصله می گیرید و متاسفانه اکثر مردم چنین توقعاتی را از همسرشان دارند. این افکار می تواند قاتل مخفی و خاموش رابطه زناشویی باشد.اگر شما ترس دارید، باید بدانید که اشکال از خودتان است که بیهوده  در دریایی از نگرانی ها دست و پا می زنید. پس بهتر است مثبت اندیش بوده و گله و اعتراض را رها کرده و به اصلاح اخلاق خود بیشتر بپردازید.

3-  شما دعوا نمی کنید، اما عشق هم نمی ورزید:
 به یاد داشته باشید که این که بگویند تنها به دلیل اینکه مشاجره و دعوا نمی کنید، پس زندگی تان خوب است و در نتیجه  در باطن شاد و راضی باشید، حرف درستی نیست. به گفته مشاوران مشاجره یعنی استحکام در رابطه. حتما از خود می پرسید آیا ازدواج موفق و خوب ارزش مشاجره کردن را دارد؟ خوشبختانه پاسخ بله است. تنها کاری که شما باید انجام دهید، به عامل موثر مثبت اندیشی بستگی دارد. توجه کنید تا چه حد و اندازه ای زندگی با همسرتان برای تان با اهمیت و پر ارزش است. یک گام به عقب برگشته و به کارهای معمول و روزانه که از گذشته انجام داده اید، نگاهی بیندازید. مثلا از شریک خود به خاطر بیرون بردن زباله تشکر کنیدو یا از او به خاطر کمک در سایر کارهای مربوط به خانه تشکر کنید. این کارها غذای روح و غرور شریک تان و شماست. درا ین صورت او نیز متقابلا قدردان خواهد بود.

4-  جدا از هم زندگی می کنید:
آیا جدا از یکدیگر به بستر می روید؟ تلویزیون را در اتاق های جدا تماشا می کنید؟ با دوستان خود بدون همراهی شریک تان بیرون می روید؟ اگر چنین است شما کمبود عاطفه و محبت دارید. ارتباط  منظور از نوع جسمی نیست. عاطفه بین زوجین از نوع رابطه روحی  بسیار محکم است بطوری که یک زوج جدا نشدنی از هم باشندو این رابطه روحی است که بر روی همه جوانب زندگی آنها اثر می گذارد. هر اندازه خود را از شریک تان دور تر و رابطه تان را محدودتر کنید، این رابطه کمرنگ تر می شود و احساس تنهایی می کنید. عشق یعنی زمانی را به برقراری ارتباطی محکم و متعادل و عاشقانه اختصاص دادن . پس ضروری است که زمانی را برای تنظیم اهداف و پیشبرد برنامه های خود به عنوان یک زوج برای زندگی اختصاص دهید که می توان به سفر و یا خرید  کردن اشاره کرد. گذراندن زمان با همسر صمیمیت و عشق را تقویت و عمیق و ارتباط را محکم تر می کند و مانع پایان زندگی زناشویی و احیانا طلاق می شود.

منبع: ام اس ان یاهو/انتهای متن/

درج نظر