پیراهن شکوفه‌ای گلبهی بپوش

بهار می‌آید تا به همه بگوید که پایان یک‌فصل سرد، شکوفایی و رحمت و مهربانی است. به بهانه رویشی دوباره بهاریه ای دل‌نشین از نغمه مستشار نظامی می‌خوانیم.

0

همیشه بوده است و هنوز هم بهار فصل عاشقانه شکفتن شعر است، بهار با باران‌های عاشقانه‌اش طبع خواب‌رفته به خوابی زمستانی را بیدار می‌کند. بهار می‌آید تا به همه بگوید که پایان یک‌فصل سرد، شکوفایی و رحمت و مهربانی است به بهانه رویشی دوباره بهاریه ای دل‌نشین از نغمه مستشار نظامی[1] را می‌خوانیم.

 

از بید، مشک می چکد، از برگ گل، گلاب

بیدار شو درخت جوانم، چه وقت خواب؟

بیدار شو که پیچک و میخک، نسیم و برگ

در رقص آمدند ازین شعرهای ناب

بیدار شو که پنجره دلتنگ عطر توست

دلتنگ رنگ پیرهنت در میان قاب

پیراهن شکوفه ای گلبهی بپوش

تا شبنم از طراوت رویت شود شراب

دلواپس حسودی چشم چمن مباش

اسپند دود کرده برای تو آفتاب

آیینه را مقابل لبهای من بگیر

من زنده ام به عشق غزلهای بی کتاب

بیزارم از دریچه بی برگ و بی درخت

من را به انتظار چرا می دهی عذاب

بیدار می شوی تو … بهاران خجسته است

بیدار شو جوانه بختم…دگر نخواب!

 

نغمه مستشارنظامی

 

[1] – نغمه مستشار نظامی شاعر، مؤلف و پژوهشگر متولد تهران و ساکن جزیره کیش است. وی سرودن را از دوران کودکی آغاز کرد و نخستین آثارش در مجلات کودکان و سپس در مجله زن روز و روزنامه‌ها منتشر می‌شد؛ وی آثار متعددی دارد و از آخرین آثار وی می‌توان به کتابی تحت عنوان همه تو اشاره کرد که در سال ۱۳۹۵ منتشر شد، وی در حال حاضر کتاب (سخت است قلم باشی و دل‌تنگ نباشی) را در انتشارات سوره مهر دست انتشار دارد مستشار نظامی فارغ‌التحصیل مهندسی منابع طبیعی از دانشگاه تهران است و دارای مدرک کارشناسی ارشد در این رشته بوده و علاوه بر پژوهش و فعالیت فرهنگی درزمینهٔ تحصیلی‌اش در مقطع دکترا تحصیل می‌نماید. وی سابقه سه دوره دبیری و داوری جشنواره شعر دفاع مقدس غرب استان تهران، دبیری دومین جشنواره شعر عاشورایی کیش و دبیری سومین جشنواره شعر و سرود کیش را در کارنامه ادبی خود دارد و عضو گروه مدیران سایت مطرح ادبی شاعران پارسی‌زبان است.

/انتهای متن/

 

درج نظر