انتصاب یک زن برای اولین بار به ریاست «سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران»

حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور در حکمی، اشرف بروجردی را برای یک دوره چهار ساله به «ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران» منصوب کرد. گفتنی است وی به عنوان اولین زن از زمان تاسیس کتابخانه ملی به ریاست این نهاد رسیده است.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهر، متن حکم رئیس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سرکار خانم دکتر اشرف بروجردی
در اجرای تبصره(2) ماده (5) قانون اساسنامه کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و بند (3) مصوبه مورخ 1381.6.2 شورای عالی اداری و تأیید هیأت امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، با عنایت به تعهد و تجربیات ارزنده سرکار عالی به موجب این حکم به مدت چهار سال به عنوان «رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران» منصوب می‌شوید.
توفیق شما را در انجام وظایف محوله با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

اشرف بروجردی عضو بنیاد باران بوده و مدیر کل اسبق امور زنان وزارت کشور و معاون اجتماعی اسبق وزیر کشور در دوره اصلاحات می‌باشد، ایشان خواهر علاءالدین بروجردی می‌باشد. همچنین ایشان رئیس ستاد زنان دکتر روحانی در انتخابات 92 بوده است.
گفتنی است اشرف بروجردی متولد 1336 دارای دکتری فقه سیاسی از دانشگاه بیروت است وی همسر شهید معتمدی معاون وزیر کار دولت شهید رجایی است که در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه سال 60 به شهادت رسید.
اشرف بروجردی در دوره هفتم مجلس از حوزه بروجرد نامزد شد اما به دلیل آنچه که عدم تکمیل مدارک مورد نیاز اعلام شد رد صلاحیت گردید. وی در دولت دوم اصلاحات به عنوان اولین زن، تصدی پست معاونت وزارت کشور را برعهده گرفت و شوراها را در کشور رونق بخشید.

 
/انتهای متن/
درج نظر