بانگی به گوش خواب سکونم کشید و رفت

هجران نا بهنگام افشین ید الهی بهانه ای شد تا سری به دفتر شعر هایش بزنیم و میهمان شعرهایی شویم که حاصل یک عمر از عشق سرودن و از عشق گفتن است .

0

شعر خواندن بهانه  های بسیار دارد؛ گاهی دلت تنگ است و گاهی و  دوستی سفر می کند. هجران نا بهنگام افشین ید الهی[1] بهانه ای شد تا سری به دفتر شعر هایش بزنیم و میهمان سفره شاعرانه او شویم.

یک شب دلی به مسلخ خونم کشید و رفت

دیوانه ای به دام جنونم کشید و رفت

پس کوچه های قلب مرا جستجو نکرد

اما مرا به عمق درونم کشید و رفت

یک آسمان ستاره ی آتش گرفته را

بر التهاب سرد قرونم کشید و رفت

 من در سکوت و بغض و شکایت ز سرنوشت

خطی به روی بخت نگونم کشید و رفت

تا از خیال گنگ رهایی رها شوم

بانگی به گوش خواب سکونم کشید و رفت

 شاید به پاس حرمت ویرانه های عشق

مرهم به زخم فاجعه گونم کشید و رفت

تا از حصار حسرت رفتن گذر کنم

رنجی به قدر کوچ کنونم کشید و رفت

 دیگر اسیر آن من بیگانه نیستم

از خود چه عاشقانه برونم کشید و رفت

[1]  افشین یداللهی متولد دی ماه ۱۳۴۷ در اصفهان و بزرگ شده تهران بود. پدر او از بزرگان شهر ایزدخواست و مادر وی اهل اسفرجان بود.

یداللهی دكتر روانپزشك (متخصص اعصاب و روان) بود كه با وجود علاقه به شعر و ترانه به رشته تحصیلی‌اش وفادار ماند و معالجه بیماران را در اولویت كاری‌اش قرار داد.

یداللهی كار حرفه‌ای خود در ترانه‌سرایی را در سال 1376 با سرودن ترانه‌ای در باب شخصیت امام حسین (ع) شروع كرد كه با آهنگسازی فؤاد حجازی و خوانندگی خشایار اعتمادی در اركستر سازمان صداوسیما اجرا شد.

كار دوم وی، ترانه «از فارس تا خزر» با آهنگسازی شادمهر عقیلی و خوانندگی خشایار اعتمادی اجرا شد. وی برای بسیاری از سریال‌های ماندگار تلویزیونی ترانه سروده است که آخرین آن ساخت ترانه برای سریال معمای شاه بود كه ترانه آن را سالار عقیلی خواند.

یداللهی همچنین با خوانندگان مطرح موسیقی ملی و پاپ در آلبوم‌های مختلف همكاری كرده است. ترانه سریال «شب دهم» ساخته حسن فتحی از جمله معروف‌ترین ترانه‌هایی است که با آهنگسازی فردین خلتعبری و صدای علیرضا قربانی شهرت بسزایی یافت.

/انتهای متن/

 

 

 

درج نظر