رایزنی وزارت ارتباطات با مجلس برای کسب سهمیه ۳۰ درصدی زنان

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بانوان گفت: معاون پارلمانی وزارت ارتباطات در حال رایزنی با فراکسیون زنان مجلس است تا «سهمیه ۳۰ درصدی زنان در کلیه سطوح اشتغال» در قالب طرح به مجلس ارایه شود و به تصویب برسد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، سودابه رادفرد در گفت‌و گو با ایسنا افزود: تلاش می‌کنیم در بهار سال آینده و قبل از پایان کار دولت یازدهم، سهمیه ۳۰ درصدی زنان در کلیه سطوح اشتغال به صورت طرح در مجلس شورای اسلامی مطرح شود. البته اگر قرار باشد سهمیه ۳۰ درصدی زنان در کلیه سطوح اشتغال به صورت لایحه طرح شود باید در کمیسیون تخصصی دولت مورد بررسی قرار گیرد و این کار به طول می‌انجامد.

وی با اشاره به دوره‌های آموزشی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه زنان و خانواده گفت: این وزارتخانه طی نامه‌ای از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خواسته است که دوره آمورشی فضای مجازی به زنان و خانواده‌ها در دستگاه‌های مختلف به عنوان آموزش ضمن خدمت برگزار شود.

سودابه رادفر

رادفرد افزود: برگزاری این دوره آموزشی قرار است در همه دستگاه‌ها اجباری شود علاوه بر آن برای شهروندان نیز برگزار شود البته یک دوره به صورت آزمایشی در استان البرز انجام شد. از جمله سرفصل‌های دوره‌های آموزشی می‌توان به فعالیت زنان در فضاری مجازی و نحوه تبدیل تهدیدهای فضای مجازی به فرصت برای خانواده‌ها اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: در برخی دستگاه‌ها دوره‌های جامعی برای زنان برگزار می‌شود. مشابه همین دوره‌ها در خارج از کشور نیز برپا می‌شود البته این‌ کار را بخش خصوصی انجام می‌دهد و جزو برنامه‌های ما نیست.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بانوان با بیان اینکه دوره‌های آموزشی فضای مجازی در سال آینده در دو حوزه ادامه می‌یابد، اظهارکرد: بخشی از آن ها دوره‌های آموزشی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای مدیران زن است که شامل دوره مدیریت عمومی مینی MBA  می‌شود. نخستین دوره این آموزش‌ها در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار شد.

رادفرد در پایان گفت: قرار است این دوره‌ها در تمام دستگاه‌های مربوط به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شود. پس از تعطیلات نوروزی، شرکت پست اقدام به انجام این کار می‌کند. سایر شرکت‌ها مانند پست بانک و همراه اول نیز در حال اعلام برنامه‌های خود به ما هستند.

/انتهای متن/

درج نظر