خلبان تا خدمه این هواپیما زن هستند +تصاویر

هواپیمایی ملی هند تمام کادر پرواز خود را از بین زنان انتخاب کرد تا بتواند در آستانه روز زن رکورد جدیدی را به نام زنان کشورش در کتاب گینس ثبت کند.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، هواپیمایی ملی هند در اقدامی بی‌سابقه خلبان تا خدمه خود را از میان زنان انتخاب کرده تا رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند. 

گزارش‌ها حاکیست، در سراسر جهان این اولین بار است که یک شرکت هواپیمایی پرواز خود را به طور کامل با کادر خانم انجام می‌دهد. 

این هواپیما در حالی از فرودگاه دهلی در هند پرواز خود را شروع کرد و بعد از پرواز 9 هزار و 500 مایلی (تقریبا 15 هزار و 300 کیلومتر) در فرودگاه سانفرانسیسکو فرود آمد که همه خدمه از داخل فرودگاه تا خود هواپیما زن بودند.

این پرواز که با بوئینگ 777 انجام شد در 27 فوریه دهلی‌نو را به مقصد سانفرانسیسکو ترک کرد و در تاریخ 3 مارس به مبدأ خود بازگشت. 

هم‌چنین انتخاب مسیر در هنگام رفت از فراز اقیانوس آرام بوده که در زمان برگشت با عبور از فراز اقیانوس اطلس تغییر می‌کند و هدف از این عمل، نشان دادن قدرت زنان هندوستان به کشورهای اروپایی بوده است.  

نه تنها خدمه و خلبان بلکه مهندسان پرواز از جمله مهندس کنترل ترافیک و دیگر مسئولان نیز خانم بودند؛ هند تصمیم دارد این رکورد را در 8 مارس که روز زن در تاریخ این کشور نام گرفته در کتاب گینس ثبت کند. 

کاپیتان این پرواز، شاماتا باجپایی در مصاحبه‌ای گفت: این پرواز نمادی بود تا نشان دهیم یک خدمه مؤنث هم قادر به انجام دادن همه مراحلی است که یک مرد در فرودگاه انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ 

درج نظر