مشاوره مجازی/ شوهر ایرادگیر

من 21 سالمه و یک ساله که عروسی کردم. نه اینکه بگم همیشه با همسرم مشکل دارم نه، ولی یه وقتایی غیر قابل تحمل میشه. از روزی که جهیزیه ام رو آوردم همسرم شروع کرد به بهونه گرفتن.

0

رو هرچیزی که خریده بودم عیب گذاشت، قبلا یکی از اقوامشون رو میخواست که بنا به دلایلی خودش منصرف شده ولی مدام لحن و تکیه کلام اون خانم رو تو خونه تکرار میکنه و هم خودش هم مادر شوهرم مدام از اون خانم حرف میزنن. ناگفته نمونه همسرم مجرد که بوده با اون خانم رابطه داشته.

 خانم نقدی من همه جوره به خودم می رسم، غذاهایی که دوست داره براش درست می کنم، تمام تلاشمو می کنم که ازم راضی باشه. از نظر چهره و اندامم هیچ مشکلی ندارمو حتی با اینکه ازدواج کردم بازم بیرون که میرم یا مجلسی جایی تنها که هستم برام خواستگار پیدا میشه. الانم چند وقته که با همسرم میرم بیرون می بینم خیلی به خانمها توجه میکنه کاری که قبلا وقتی من کنارش بودم نمی کرد. الانم تقریبا مطمئنم که موبایل دومی هم داره.

مشکل دیگه اش اینه که هرچیز کوچیکی رو بزرگ میکنه و من تمام تلاشم رو  می کنم که قانعش کنم وقتی هم که قانع نميشه مجبورم باهاش بحث کنم.

لطفا راهنماییم کنین با مردی که هر چیز کوچیکی رو بزرگ میکنه وخیلی به حرف مادرش عمل میکنه و هر حرفی که بینمون هست رو به مادرش میگه وبه احتمال زیاد موبایل دوم هم داره و پولشو ازم قایم میکنه و بهم دروغ میگه  چه رفتاری داشته باشم.

آیا مشکل از منه؟ منی که چیزی براش کم نمیذارم و هم به خودش و هم به خانوادش خیلی احترام میذارم ؟

 یا باید جای دیگه ای دنبال مشکل بگردم؟ لطفا راهنماییم کنین. الآن چند ماهه زندگیم خیلی سرد شده.

 

پاسخ مشاور:

عزیزم سلام

متاسفانه اطلاعات ما از شما بسیار کم است ،تفاوت سنی تان ،ت حصیلات و اینکه موقع ازدواج به مشاور مراجعه کرده اید یا نه ؟

متاسفم که با همه تلاش هایی که می کنی نتیجه کم می گیری. میتونی ببینی اوقاتی که با هم خوبید چه اتفاقی میافته؟

چه می کنی که اوضاع خوبه. در شرایط خوب میتونی سؤال کنی یا خودت پی ببری انتظاراتش چیست و

چرا این همه اقداماتی که انجام میدی اثرش کمه؟

علت بهانه جویی ها و رفتارهای دیگرش چیست؟

واقعا در رابطه ای قرار دارد یا از شما انتظارش بالاست ؟

شما در حد احساس مسؤلیت و وظیفه ات میت وانی بار برداری. گاهی  زیادی و کثرت نعمت ممکنه به عادی شدن روابط منجر بشه. باید روشهای مختلفی را پیش بگیری. مهمتر از همه باید در زندگی مرزها ، ارزش های خانواده و وظایف و تکالیف افراد در قبال هم مشخص باشد.

با همسرتان بیشتر در شرایط مساعد وعادی گفتگو کنید و نیازها و مسائل خود را مطرح کنید .

داشتن زمان از پیش تعیین شده برای برنامه ریزی، شناخت افراد خانواده از هم و گفتگوهای صمیمانه و نقادانه در ایجاد روابط بهتر کمک می کند. بدون اینکه خود را دست کم بگیرید انتظارات خود را از زندگی مشترک بیان کنید که البته این کاری است که موقع خواستگاری یا هفته های اول زندگی مشترک انجام می شد، بهتربود، اما هنوز هم زمان دارید. می توانید با مراجعه به یک مشاور وروان شناس و بیان درست و واقعی از روابط و مسائلتان در رفع آنها کمک بگیرید و از او هم در خواست کنید برای بهبود روابط و اماده سازی خودتان قبل از ورود فرزند کمک بگیرید.

در رفتار شما نوعی سستی مشاهده می شود که خیال همسرتان رو راحت کرده همیشه هستید. نیاز دارید قاطعیت خود را تقویت کنید و احترام به خود و ارزش خود را بیشتر بدانید بدون اینکه خود شیفته و یا کج خلق باشید . رفتن به مشاور را جدی بگیرید و سریع اقدام نمایید.

سعی کنید اطلاعات خود را درباره خصوصیات و روحیات مردان بالاببرید واز او هم در صورت علاقه به مطالعه بخواهید د رباره خصوصیات زنان بخواند دوره های مهارتهای زندگی و ارتباط زوجین و  وابط زناشویی می تواند کمک خوبی باشد. ضمن اینکه شما سعی کنید زیاد حساس نباشید و از خود حساسیت نشان ندهید که خدای ناکرده راه را برای خطاهای احتمالی باز نکنید.

توصیه می شود کتاب “ازدواج بدون شکست” را مطالعه کنید.

/انتهای متن/

درج نظر