برپایی نمایشگاه زنان و تولید ملی

مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران از برگزاری دهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی طی روزهای ۱۳ تا ۲۳ اسفند ماه در بوستان گفت‌وگو خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، فهیمه فیروزفر روز دوشنبه در نشست خبری دهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی که امروز در ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران برگزار شد، افزود: در این نمایشگاه از میان 74 غرفه، ۲۴ غرفه به عرضه پوشاک زنانه ، ۱۳ غرفه پوشاک مردانه، ۷ غرفه پوشاک زنان و مردان و ۱۳ غرفه  پوشاک کودک می‌پردازند.

وی گفت: ۲۹۷۵ زن سرپرست خانوار تولید پوشاک عرضه شده در نمایشگاه زنان و تولید ملی را پشتیبانی می‌کنند. از سوی دیگر یکی دو برند بزرگ را از نمایشگاه ماه جاری حذف کرده‌ایم تا چند برند کوچکتر بتوانند به عرضه محصولات خود بپردازند.

فیروزفر با اشاره به نظرسنجی انجام شده در نمایشگاه سال گذشته، گفت: بر اساس نظرسنجی انجام شده ۵۲ درصد از خریداران کالاهای نمایشگاه را مردان و ۴۸ درصد را زنان تشکیل داده بودند.

مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران از همکاری وزارت صنعت و معدن و وزارت کار و رفاه اجتماعی با نمایشگاه زنان و تولید ملی خبر داد و اظهار کرد: با مذاکرات انجام شده قرار است در پایان نمایشگاه از سه تولید کننده برتر که توانسته‌اند هم نظر مردم را جلب کنند و هم از نظر فنی و تخصصی بهترین کیفیت را داشته‌اند تقدیر شود.

وی با اشاره به مراودات ستاد با دانشگاه «مدآرت» پاریس گفت: برخی از اعضای این دانشگاه (که مربوط به پوشاک است) از مراکز مهارت آفرینی کوثر بازدید کردند. قرار است در دوران برگزاری دهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی، دو نفر از استادان این دانشگاه به نمایشگاه بیایند و بازاریابی و مدل‌سازی را به تولید کنندگان آموزش دهند. در واقع تلاش می‌کنیم با برگزاری آموزش‌های کوتاه مدت، زمینه را برای عرضه پوشاک ایرانی در بازار اروپا فراهم کنیم. چند بار نیز از سازمان ملل برای بازدید از ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مراجعه کرده‌ و از اقدامات این ستاد از نزدیک آشنا شده‌اند.

وی با اشاره به سفر خود به کشور چین اظهار کرد: در این سفر مراکز مهارت آموزی کوثر را به عنوان مراکزی اقتصادی- فرهنگی معرفی کردیم که کل خانواده زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد چراکه معتقدیم تربیت زن سرپرست خانوار به عنوان کارگر، هنر نیست بلکه قرار دادن او در مسیر توانمندسازی برای مدیریت خود و فرزندانش اهمیت دارد.

مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران با اشاره به اشاعه مدل توانمندسازی ستاد در کشورهای دیگر اظهار کرد: سازمان ارتباطات اسلامی گروه‌های مختلفی را برای بازدید از ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار  فرستاده بود که از جمله آنها می‌توان به چین، بلغارستان و کشورهای عربی منطقه اشاره کرد. یکی از نکاتی که توجه این کشورها را جلب می‌کند «داده محور» بودن ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است. ما گزیده تجربیات ستاد را تدوین و به زبان‌های مختلف ترجمه کرده‌ و در اختیار کشورهایی مانند سوریه و عراق قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به مشارکت فرزندان زنان سرپرست خانوار در نمایشگاه زنان و تولید ملی اظهار کرد: غرفه سازی این نمایشگاه را پسران زنان سرپرست خانوار انجام داده‌اند. آنان در مهارت آموزی کوثر که مربوط به درودگری است آموزش دیده‌اند.

فیروزفر از رونمایی کتاب زندگینامه دو تن از زنان سرپرست خانوار در دهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی خبر داد و گفت: قصد داشتیم زندگینامه ۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار را به کتاب تبدیل کنیم اما به علت محدودیت بودجه در نهایت این کار را برای ۱۰ نفر از آنها انجام خواهیم داد. قرار است دو جلد از این کتاب‌ها را در این دوره نمایشگاه زنان و تولید ملی رونمایی کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی باشگاه “توان‌یاران” اظهارکرد: زنانی که تجربه توانمند شدن را داشته باشند می‌توانند در این باشگاه عضو شوند. در واقع تلاش می‌کنیم زنان سرپرست خانوار را به منظور اداره کردن ستاد به یک شبکه تبدیل کنیم. در این جهت مفاهیم مددکاری را نیز به آنان آموزش می‌دهیم تا بتوانند به زنان سرپرست خانوار مشاوره دهند و مسیری را برای ادامه زندگی آنها مشخص کنند.

مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران با بیان اینکه در حال نوشتن نرم افزاری ویژه تلفن همراه برای ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران هستیم، گفت: بخشی از این نرم افزار به معرفی این ستاد می‌پردازد. علاوه بر آن اعضای ستاد توانمندسازی می‌توانند نام کاربری و رمز عبور دریافت کنند. آنان پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور می‌توانند به اطلاعات موجود در این نرم افزار دسترسی پیدا کنند. به عنوان نمونه اگر مادری قصد برخورداری از خدمات نذر فرهنگی برای فرزند خود را داشته باشد می‌تواند معلمی که امکان کمک به او را دارد را ز طریق نقشه GIS شهر تهران مشاهده کند و به او متصل شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر رابطه ما با زنان سرپرست خانوار یکطرفه است گفت: با راه اندازی نرم افزار ستاد، ارتباط ما با این دسته از زنان دو طرفه می‌شود و آنان می‌توانند به ما دسترسی داشته باشند و از خدمات ستاد توانمندسازی با سرعت بیشتری بهره ببرند. حتی خیریه‌ها نیز می‌توانند به این نرم افزار متصل شوند و تعداد دفعاتی که زنان سرپرست خانوار خدمات دریافت کرده‌اند را مشاهده کنند. این کار موجب می‌شود که یک خدمت واحد به دفعات زیاد به یک نفر ارائه نشود. امیدواریم بتوانیم تا خردادماه این نرم افزار را حداقل برای یکی از سیستم‌های عامل تلفن همراه رونمایی کنیم.

/انتهای متن/

درج نظر