کرم زاده: هیچوقت برای بازی های اسلامی، بسکتبال را حساب نمی کنند

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال درباره حضور دختران بسکتبالیست در بازی های اسلامی گفت: کمیته تصمیم گیرنده هیچوقت رشته بسکتبال را حساب نمی کند.

0

به گزارش به دخت به نقل از صدا و سیما، فاطمه کرم زاده نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال درباره حضور بانوان بسکتبالیست در بازی های کشورهای اسلامی گفت: با وجود اینکه در بازی های اسلامی مشکلی برای حضور دختران بسکتبالیست از نظر حجاب نیست، هیچوقت در داخل کشور، رشته بسکتبال را حساب نمی کنند. در حالی که رشته های دیگر، اعزام برون مرزی دارند و این فرصت را باید به بسکتبال بدهند. 

 
وی ادامه داد: هیچوقت دلیل اینکه چرا ما نمی توانیم در مسابقات شرکت کنیم، به ما نگفته اند. به هر حال همه رشته هایی که شرکت می کنند، مقام نمی آورند. اگر فکر می کنند که رشته بسکتبال مقام نمی آورد، باید گفت رشته های مدال آور دیگر هم گاهی مقام نمی آورند. به هر حال هنوز امیدواریم که این اجازه به دختران بسکتبالیست داده شود. 
 
 شروع کار تیم ملی از سال آینده
 
کرم زاده درباره شروع کار تیم ملی توضیح داد: از سال بعد تمرینات تیم ملی را به صورت منسجم تشکیل می دهیم و تعدادی بازیکن جدید هم دعوت می کنیم که در لیگ امسال خوب کار کردند.
 
وی درباره استفاده نکردن از لباس های طرح جدید در فینال لیگ گفت: برخی تیم ها لباس داشتند؛ اما برخی دیگر از قبل لباس های خود را تهیه کرده بودند، به همین دلیل مسابقات این مرحله را با همان لباس های قدیمی برگزار کردیم؛ اما برای مسابقه ای که فروردین با حضور نماینده فیبا برگزار می کنیم، قطعا بازیکنان با لباس طرح جدید بازی می کنند. 
 
کرم زاده درباره تایید نهایی لباس جدید بانوان بسکتبالیست گفت: جلساتی با حضور محمدیان معاون بانوان وزارت ورزش برگزار می شود که پارچه لباس ها را بررسی می کنند. این لباس ها تا فروردین آماده می شود.
 
لوبو به نمایندگی از فیبا می آید
 
وی با اشاره به ورود ناظر فیبا در روزهای 21 تا 25 فروردین به ایران تاکید کرد: لوبو که پیش از این امتحانات داوری بین المللی را می گرفت و اکثر داوران بین المللی ما، کارت خود را از گرفته اند، به عنوان ناظر فیبا معرفی شده است. لوبو شناخت خوبی از ایرانی ها دارد و به نظرم آمدنش به نفع ما می شود.
 
کرم زاده همچنین درباره مسابقات نهایی لیگ و قهرمانی کوشا گفت: هر سال که می گذرد تیم ها با انگیزه بیشتری بازی می کنند. مسابقات هیجان انگیزی بود و همه افرادی که به سالن آمدند از دیدن چنین رقابت خوبی خوشحال بودند.
 
تیم های هنوز ورودی خود را نداده اند
 
نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال با اشاره به اینکه از سال 1379 مسابقات سوپرلیگ بانوان را برگزار می کنند، درباره برگزاری مسابقات به صورت رفت و برگشت توضیح داد: تا جایی که توانستیم با تیم ها همکاری کردیم؛ اما خیلی از تیم ها هنوز ورودی خود را هم نداده اند و می خواهند هر کاری برای آنها انجام دهیم. هر بازی که برگزار می شود هزینه های زیادی با کادر برگزاری مسابقات دارد. خوشبختانه ما از نظر هزینه مشکلی نداشته ایم و مشحون به ما کمک کرده است. با این وجود برایمان مقدور نیست که مسابقات رفت و برگشت برگزار شود.
 
وی با اشاره به اعتراض نفتی ها افزود: خیلی از تیم ها هم راضی به چنین هزینه ای نیستند. از باشگاه نفت متشکرم که تیم را خیلی خوب بسته بودند. این تیم مشکلی ندارد؛ اما سایر تیم ها برای مسابقات رفت و برگشت به جای دوره ای، مشکل خواهند داشت. 
 
کرم زاده  با ناراحتی از تیم بندرعباس گفت: بندرعباسی ها بدون هیچ اطلاعی در ادامه مسابقات شرکت نکردند. در صورتی که هزینه زیادی برای بردن داوران بیشتر متحمل شدیم. کارشان ورزشی نبود و هنوز هم نامه ای برای اعلام وضعیت خود نداده و بخشی از مبلغ ورودی لیگ را هم پرداخت نکردند. از سال بعد هر تیمی که هزینه ورودی را در زمان قرعه کشی پرداخت کند به مسابقات راه می دهیم. 
 
/انتهای متن/
درج نظر