پیش‌نویس تفاهمنامه ایران و ژاپن در حوزه زنان و خانواده آماده شد

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به پیشنهاد خود مبنی بر برخورداری از یک چارچوب مشخص همکاری با وزارت توانمندسازی زنان ژاپن،گفت: در این جهت پیش‌نویس تفاهمنامه‌ای را آماده کرده‌ایم و به‌زودی برای بررسی به ژاپن ارایه می‌شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بر اساس مذاکرات انجام شده در سفرم به ژاپن قرار شد کمیته راهبری سمپوزیوم ایران و ژاپن در حوزه زنان و خانواده تشکیل و این سمپوزیوم دو سال یک بار در یکی از دو کشور برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین سمپوزیوم ایران و ژاپن در اردیبهشت ماه سال جاری یادآور شد: این سمپوزیوم با عنوان زنان،صلح و توسعه پایدار تشکیل و قرار شد نشست بعدی در توکیو تحت عنوان زنان، آموزش و توانمندسازی اقتصادی برپا شود.  

مولاوردی در پایان با بیان اینکه برای شرکت در دومین سمپوزیوم ایران و ژاپن به این کشور سفر کرده بودم، گفت: برنامه‌های جانبی این سفر نیز بسیار فشرده بود که از جمله آن‌ها می‌توان به دیدار با تارو آسو – معاون نخست وزیر و  وزیر اقتصاد و دارایی ژاپن و کاتسونوبو کاتو – وزیر توانمندسازی زنان ژاپن و سخنرانی در دانشگاه دوشیشای کیوتو  و مصاحبه‌های متعدد با شبکه‌های تلویزیونی و مطبوعات ژاپن اشاره کرد.

درج نظر