برترین های کاتا و کومیته بانوان معرفی شدند

بهترین کاتاروها و کومیته کاهای رقابت های انتخابی تیم ملی کاراته بانوان برای حضور در بازیهای کشورهای اسلامی معرفی شدند.

0

به گزارش به دخت به نقل از صدا و سیما، پیکارهای انتخابی تیم ملی کاراته بانوان که با حضور افسانه باقری نایب رییس بانوان فدراسیون، کادرفنی تیم ملی و با قضاوت داوران رسمی فدراسیون دیروز در سالن شهید کبکانبان تهران برگزار شد.

در بخش کومیته با انجام مبارزات اوزان 50-، 55-، 61-، 68- و 68+ کیلوگرم، در نهایت نفرات برتر هر وزن معرفی و نفرات منتخب جواز حضور در اردوی تیم ملی را برای شرکت در بازی های کشورهای اسلامی در باکو جمهوری آذربایجان و مسابقات قهرمانی آسیا در آستانا قزاقستان کسب کردند.

وزن 50- کیلوگرم:

در وزن 50- کیلوگرم که چهار کاراته‌کا حضور داشتند، 6 مبارزه انجام شد که زهرا طرازپور ابتدا 2 بر یک فاطمه چیذری را برد و بعد مقابل فرشته موسوی با نتیجه 2 بر صفر برنده شد و 6 بر پنج مقابل سارا بهمن یار باخت اما به دلیل تفاضل بهتر نسب به موسوی و بهمن یار، به عنوان نفر اول این وزن معرفی شد.

هرچند فرشته موسوی و سارا بهمن یار هم 2 برد و یک باخت را در این وزن دشت کردند اما به خاطر تفاضل در رده های دوم و سوم قرار گرفتند و فاطمه چیذری که در این پیکارها موفق به کسب برد نشد، در جایگاه چهارم قرار گرفت.

وزن 55- کیلوگرم:

اما در وزن 55- کیلوگرم، پنج کاراته‌کا حضور داشتند که در نهایت زهره برزگر با سه پیروزی مقابل مینا دژبان (4-3)، زهرا کرم پور (1-0) و زینب تقوی (9- صفر) صاحب بیشترین برد شد و نفر اول این وزن لقب گرفت، هرچند برزگر یک باخت مقابل یحیی پور (6-3) را متحمل شد.

زهرا کرم پور، زینب تقوی و آناهیتا یحیی پور هم هر سه، 2 برد و 2 باخت در کارنامه‌شان ثبت کردند که به خاطر تفاضل به ترتیب دوم تا چهارم شدند. نفر پنجم این وزن هم مینا دژبان بود که پرونده‌اش با یک برد و سه باخت بسته شد.

وزن 61- کیلوگرم:

همچنین شیما آل سعدی و شبنم واحدی در وزن 61- کیلوگرم که هر 2 سه برد و یک باخت بدست آوردند به دلیل تفاضل اول و دوم شدند.

بردهای آل سعدی مقابل طرازپور، مهدیه مهدی نیا و ملیکا احدی دشت شد و یک باخت او برابر شبنم واحدی، نفر دوم این وزن رقم خورد. واحدی هم پس از برد برابر آل سعدی، طرازپور و مهدی نیا را شکست داد اما به احدی باخت.

ملیکا احدی 2 برد و 2 باخت، فاطمه طراز پور و مهدی مهدی نیا هم یک برد و سه باخت در پرونده‌شان ثبت کردند و به ترتیب سوم تا پنجم شدند.

وزن 68- کیلوگرم:

در وزن 68- کیلوگرم، بهنوش نجفی یکی از موفق‌ترین کاراته‌کای این دوره از رقابت‌ها بود و مقابل هر چهار رقیب خود برنده شد تا با اقتدار نفر اول این وزن لقب بگیرد. نجفی پنج بر یک جعفری را برد، سپس مبینا کاویانی را از پیش رو برداشت، در ادامه هشت بر 6 از سد شقایق واحدی گذشت و در نهایت با نتیجه پنج بر صفر کاظمی را شکست داد.

بعد از او شقایق واحدی سه برد و یک باخت را بدست آورد و در جایگاه دوم قرار گرفت. مبینا کاویانی با 2 برد و 2 باخت به کار خود پایان داد و سوم شد و شیا کاظمی با یک برد و سه شکست در رده چهارم جای گرفت. هنگامه جعفری هم هر چهار مبارزه خود را واگذار کرد و نفر آخر این وزن شد.

وزن 68+ کیلوگرم:

در سنگین وزن هم 10 مبارزه بین پنج کاراته کا انجام شد تا زهرا برزگر دیگر کاراته‌کای موفق این پیکارها لقب بگیرد و با چهار برد، نفر اول وزن 68+ کیلوگرم شود.

برزگر در این پیکارها ابتدا 9 بر سه غلامی را برد، سپس زندی را با نتیجه 6 برسه از پیش رو برداشت، در ادامه به دلیل هانسوکو شدن (اخطار بیشتر) کاظمی، برنده این مبارزه شد و در نهایت چاپاری را 9 بر یک شکست داد.

مونا غلامی، شنه کاظمی و رویا زندی هم در حالی رده‌های دوم تا چهارم این وزن را به خود اختصاص دادند که 2 برد و 2 باخت را در کارنامه‌شان ثبت کردند. سهم فاطمه چاپاری هم یک برد و سه باخت بود و نفر پنجم این وزن شناخته شد.

در بخش کاتا پنج تیم برتر با اجرای چهار دور کاتا و کسب امتیاز از داوران، جایگاه اول تا پنجم این دوره از مسابقات را بدست آوردند.

در پایان این پیکارها، تیم تهران متشکل از الناز تقی پور، نجمه قاضی زاده و شادی جعفری زاده با 147.5 امتیاز در رده اول قرار گرفتند. یکی دیگر از تیم های تهرانی با ترکیب پریسا رحمانی، مائده نصیری و مهری یزدانی موفق به کسب 146.5 امتیاز شد و جایگاه دوم را به خود اختصاص داد و تیم زکیه رحمانی، صبا روشن قیاس و نرگس حوری آبادی از تهران با 145.4 امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

تیم اصفهان (مریم کریمی، سعیده جاوری و نوشین خلفیان) و تیم البرز (زهراسادات قطب زاده، مهسا باقری و زینب شنوایی) به ترتیب با 142 و 141.9 امتیاز چهارم و پنجم شدند.

در بخش کاتای انفرادی، 6 کاتارو در پنج مرحله به اجرای کاتا پرداختند تا در نهایت نفرات اول تا هفتم این دوره از پیکارها برحسب امتیاز مشخص شوند.

در این پیکارها، مهسا افسانه با کسب 185 امتیاز، به عنوان نفر اول انتخاب شد، نگین باقری با کسب 182.5 امتیاز در رتبه بندی، دوم شد و فاطمه صادقی 181.8 امتیاز گرفت و در جایگاه سوم ایستاد.

الناز تقی پور با 178.3 امتیاز، شیرین گلستانیان با 174.9 امتیاز و غزل نادری با 174.2 امتیاز به ترتیب در رده های چهارم تا ششم قرار گرفتند.

هدایت تیم‌ ملی کاراته بانوان ایران (کومیته) در بازی های کشورهای اسلامی (باکو-آذربایجان) برعهده سمانه خوش قدم و لیلا بهرامی است.

/انتهای متن/

درج نظر