کتاب سبک زندگی مادران و همسران شهدای دانشجوی سبزوار چاپ خواهد شد

مسئول دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سبزوار گفت: سبزوار ۴۷ شهید دانشجو دارد و بسیج دانشجویی تلاش دارد تا کتابی در زمینه سبک زندگی مادران و یا همسران شهدای دانشجوی این شهرستان منتشر کند.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرگزاری دانشجو، علی محمد نصیری در مشهد، گفت: کنگره شهدا به منظور ترویج فرهنگ شهادت و ایثار برگزار می‌شود و برای رسیدن به این منظور بحث شناخت شهدا و سالم سازی محیط جامعه را نیز در برنامه‌های خود دارد، بنابراین می‌تواند در فضای دانشگاه و جامعه تاثیرگذار باشد.

وی ولایت مداری را جزء ویژگی‌های شهدا دانشجو دانست و تصریح کرد: در اکثر وصیت‌نامه این عزیزان بر بحث ولایت‌مداری، عفاف و حجاب و به جا آوردن نماز تاکید شده است.جوانان باید این شاخص‌های شهدای دانشجو را مدنظر خود قرار دهند و با پاسداشت آنان بیشترین خدمت را به جامعه کنند؛ این خود ادای دینی به شهدا است.

نصیری در خصوص برگزاری بهتر یادواره شهدای دانشجو، بیان داشت: به منظور برگزاری بهتر کنگره شهدا؛ بهتر است که کمیته‌هایی در شهرستان‌ها ایجاد شود و افراد مسئول در این زمینه با هم تبادل نظر کنند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من بهتر است وصیت‌نام شهدا را به صورت مستمر و در قالب نشریه چاپ و در بین دانشجویان توزیع کنیم.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی سبزوار با اشاره به این‌که باید در برگزاری یادواره شهدا، دانشجویان را درگیر کنیم، چون که این افراد خدمت به شهدا را دوست دارند و نیت آنان در خدمت به شهدا خالص است، ابراز داشت: دانشجویان فقط به خاطر عشقی که دارند؛ به شهدا خدمت می‌کنند و آنان این خدمات را برای کسب نام و نشان انجام نمی‌دهند.

 وی در ادامه سخنان خود با بیان این نکته که سبزوار 47 شهید دانشجو دارد، گفت: در سبزوار هر دانشگاه‌ برای یک شهید به صورت مجزا یادواره برگزار کرده است. بسیج دانشجویی تلاش دارد تا کتابی در زمینه سبک زندگی مادران و همسران و فرزندان شهدای دانشجوی این شهرستان منتشر کند.

نصیری در پایان یادآورشد: بسیج دانشجویی در کنار این برنامه‌ها، بازدید از خانواده شهدا را در دستور کار خود داشته است.

/انتهای متن/

درج نظر