جدایی 92 درصد مردان زندانی جرائم غیرعمد از همسر

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت: حدود 92 درصد از آقایان زندانی جرائم غیرعمد از جمله در زمینه مهریه و نفقه پس از آزادی، از همسر خود جدا شده‌اند .

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ اصغر جهانگیر افزود: هم اینک هزار و 800 نفر با شکایت اولیا و به دلیل سرقت از خانواده‌های خود در زندان‌های کشور به سر می‌برند.
وی گفت: این مشکل با صلح و سازش قابل حل است و راهکار آن زندانی کردن فرزندان نیست.
رئیس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: آقایانی که به دلیل ضرب و شتم همسر خود زندان هستند نیز باید مشکلات روحی و روانی آنان بررسی و درمان شود.
جهانگیرگفت: حدود 80 درصد زندانیان کشور در نقاط محروم و حاشیه شهرها زندگی می‌کنند و از حداقل امکانات برخوردار هستند که باید از این مناطق حمایت بیشتری شده و سطح فرهنگی ساکنان آنها افزایش یابد.
وی افزود: ایران با داشتن حدود 220 هزار زندانی رتبه هشتم جهان را به لحاظ تعداد زندانیان به خود اختصاص داده که بخشی به دلیل جرائم غیرعمد و مابقی نیز مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حاکم در جامعه است.
رئیس سازمان زندانهای کشور گفت: بخشی از سیستم قانونگذاری کشور برای برخورد با تخلفات دارای مشکلات است زیرا نگاه آن حبس محوری بوده و حبس را اصلی‌ترین و مهمترین روش کیفر متخلفان می‌داند.
وی تصریح کرد: حدود 13 هزار زندانی جرائم غیرعمد در کشور نشان می‌دهد که سیستم قانونگذاری نگاه حبس محوری را برگزیده در حالی که باید حبس آخرین تدبیر و راهکار باشد.
جهانگیر ابراز داشت: وجود مشکلات در سیستم قانونگذاری کشور سبب تورم کیفری در قانون مجازات کشوری و آیین دادرسی شده است.
جهانگیر اظهار داشت: مدرک تحصیلی حدود 80 درصد زندانیان کشور زیر دیپلم بوده و پنج درصد آقایان و 11درصد بانوان زندانی نیز بی سواد مطلق هستند.
وی افزود: حدود 15 تا 20 درصد آقایان و 50 درصد بانوان زندانی در کشور به لحاظ تحصیلات در مقطع ابتدایی هستند.

/انتهای متن/
درج نظر