استقبال زنان خانه دار از بیمه مشاغل آزاد

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان با اشاره به افزایش استقبال زنان خانه دار از بیمه مشاغل آزاد گفت: زنان خانه دار می توانند تحت پوشش بیمه مشاغل آزاد قرار بگیرند.

0

به گزارش به دخت به نقل از راه دانا،  محمد اخلاقی مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با بیان اینکه 9 شعبه این سازمان در نقاط مختلف استان در حال ارائه خدمات به بیمه گذاران هستند گفت: علاوه بر این شعب، 3 کارگزاری رسمی در سمنان، شاهرود و دامغان و 2 شعبه اقماری در بیارجمند و آرادان به مردم عزیز خدمات ارائه می کنند.

اخلاقی با اعلام خبر افتتاح قریب الوقوع شعبه دوم تامین اجتماعی شهرستان سمنان اظهار کرد: چنانچه مجوزهای لازم جهت استخدام نیرو به ما داده شود پس از برگزاری آزمون اقدام به جذب نیرو از بین هم استانی های عزیز خواهیم کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان با اشاره به آمار بیمه شدگان این سازمان در استان گفت: تا پایان آذر ماه سالجاری 159 هزار و 80 نفر بیمه شده اند که 246 هزار و 487 نفر تحت پوشش بیمه آنها قرار دارند و مجموعا 405 هزار و 567 نفر است.

وی با بیان اینکه مجموع مستمری بگیران استان 31 هزار و 489 نفر است افزود: 38 هزار و 169 نفر نیز تحت پوشش این افراد قرار دارند که در مجموع 69 هزار و 658 نفر از بیمه مستمری بگیران استفاده می کنند.

استقبال زنان خانه دار از بیمه مشاغل آزاد/ افزایش ۵۷۲ نفری بیمه شدگان کارگران ساختمانی

اخلاقی ادامه داد: در حال حاضر 475 هزار و 225 نفر از جمعیت استان سمنان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که 71 درصد جمعیت استان را شامل می شود و با توجه به این آمار، استان سمنان در کشور در جایگاه دوم قرار دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان با اشاره به افزایش 572 نفری بیمه شدگان کارگران ساختمانی گفت: تا پایان آذر ماه سالجاری 13 هزار و 978 نفر تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی قرار گرفته اند.

وی بیمه شدگان بخش مشاغل آزاد را 9 هزار و 855 نفر اعلام کرد و افزود: این آمار نسبت به اسفندماه سال گذشته 304 نفر افزایش داشته است که علت این افزایش استقبال زنان خانه دار از بیمه مشاغل آزاد بوده است.

اخلاقی تصریح کرد: زنان خانه داری که همسرانشان از بیمه های تامین اجتماعی استفاده می کنند نیز می توانند با پرداخت ماهانه 12 درصد حداقل دستمزد همان سال خود را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داده و از مزایای بازنشستگی استفاده کنند که البته حداکثر سن بیمه گذار نباید بیشتر از 45 سال باشد.

وی خواستار اطلاع رسانی این موضوع از سوی رسانه ها شد و گفت: زنان خانه دار برای اطلاع بیشتر از جزئیات این طرح می توانند به شعب تامین اجتماعی استان مراجعه کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه تشخیص مشاغل سخت اظهار کرد: تعیین مشاغل سخت بر عهده ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و ما نیز بر اساس جداول ارسالی این ادارات اقدام می کنیم.

/انتهای متن/

درج نظر