مشاوره مجازی/با افسردگی شدید مادرم چه کنم؟

افسردگی یک بیماری روانی‌ست که باعث احساس غم و ناراحتی مداوم و از دست‌دادن علاقه فرد به امور و افراد اطرافش می‌شود. در این پرسش و پاسخ خانم دکتر نقدی روش در مورد افسردگی که سوال یکی از کاربران است، پاسخ می دهد.

0

سوال:
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
خانم دکترمن یه دختر 20ساله هستم  که پدر و مادرم 12ساله ازهم جدا شدن و یه خواهر کوچکترم دارم، مشکلات زیادی از همون بچگی داشتم و دارم ولی فعلا به پر رنگ ترینش اشاره می کنم. ما ازهمون اول با مادرم زندگی کردیم و مادر من زندگیش رو وقف من و خواهرم کرد به  طوری که الان به چشم می بینم چیزی ازش نمونده و چند وقتیه به شدت افسرده و انزوا طلب شده به حدی که شاید اگه کار خیلی واجبی پیش نیاد اصلا از خونه بیرون نمیره،  به حرف هیچکس گوش نمیده و هر وقت میگیم برو بیرون یا جایی دعوت میشه گریه می کنه و میگه نمی تونم کاری کنم، نمی تونم برم بیرون، چرا نمی فهمین.
مدام دراز می کشه یا به درو دیوار زل می زنه (قرص اعصاب هم مصرف می کنن)و وابستگی شدیدی به من داره طوریکه اگه ی روز خونه نباشم حالش بد میشه،تا پارسال شاغل بود ولی بنا به دلایلی خونه نشین شده ولی من ازخدامه شغل مناسبی پیش بیاد به زور بفرستمش سرکار که ازاین گوشه گیری خلاص شه به حدی رسیده که حتی کاری از دست من که نفوذ زیادی روش دارم بر نمیاد.
هیچ سرگرمی نداره و شرایطی برا مشاور رفتن نداریم جدا از این مسئله که خودمم خیلی پرخاشگر و منزوی شدم ولی به خاطر مادر و خواهرم سعی می کنم محکم و مقاوم باشم. بزرگترین نگرانیم تو زندگیم اول حال مادرمه و بعد اینکه خواهرم تو سن حساسیه و نمی خوام تو این جو پرتنش خونه شخصیتش شکل بگیره، ممنون میشم راه حلی ارائه کنید.

پاسخ مشاور:
سلام دخترم
فشار زيادي رو تحمل مي كنيد و براتون ارزوي سلامت دارم.  نگراني شما نسبت به خانواده و همين طور نگراني و تلاش مادر شما براي حفظ کانون سه نفریتون قابل تقدیره.
شرایط  زندگی فشار زيادي  را به او وارد کرده در نتیجه شما  و خواهرتان هم آسیب زیادی دیده اید.
عزیزم،شما در عنفوان جوانی و اغاز راهید و در اين سن مي توانيد گام های بلندی برای خود شکوفایی تان بردارید. بدون شك وابستگي مادر به شما و همين طور انزوا طلبي ايشون دلايل خيلي زيادي مي تواندداشته باشدكه از دور  نمي توانيم تشخيصي داشته باشيم و درعين حال خوردن قرص به تنهايي كمكي به مادر نخواهد كرد و مي بايست مشاوره و روان درمانی و چنانچه نیاز باشد که در این مقطع احتمالا هست، دارو درمانیبراشون صورت بگیره.
بنابراین از مراكز مشاوره هايي كه حاضر به گرفتن هزينه هاي متناسب تر و همين طور حرفه اي هستند، كمك بگيريد و مادر را حتما ببريد ،اگرچه همراهی کردن ایشان امرسختی است ،اما بهرحال ممکن است شما نتوانيد هميشه در كنار ايشان باشيد، اورا  مطلع از این امر کنید در کنار توجیه ایشان و توجه به خواهرتان بدانید  شما هم حق حیات و ساختن اینده خویش را دارید لذا برای زندگي شخصي خود و اینده تان برنامه ریزی کنید.انشاءالله موفق باشید.
سایت به دخت می تواند شما را در مشاوره حضوری متناسب با شرایط  شما  یاری دهد.

/انتهای متن/

درج نظر