زمستان فصل آخر نيست

آمدن زمستان یعنی فصل‌های گرم و روشن درراه است، یادمان باشد شکر گزاری را فراموش نکنیم. در این روزهای سرد زمستان سپید سروده‌ای از شراره کامرانی می‌تواند لطافت پاک‌ترین فصل خداوند را بیشتر و بیشتر برایمان به تصویر بکشد.

2

زمستان که از راه می‌رسد، دانه‌های  برف و باران که بر زمین می‌خورند می‌توانند بهانه‌ای باشند برای ندای بلند شکر گذاری‌مان، آمدن فصل‌ها با همه گرمی و سردی و طراوت و رنگارنگی‌شان نشان از رحمت و امید پروردگار به نمایندگانش در زمین است ، نشان از این است که هنوز خداوند برای ما حرف‌ها و نشان‌ها دارد.
آمدن زمستان یعنی فصل‌های گرم و روشن درراه است یادمان باشد شکر گذاری را فراموش نکنیم
در این روزهای سرد زمستان سپید سروده‌ای از شراره کامرانی  می‌تواند لطافت پاک‌ترین فصل خداوند را بیشتر و بیشتر برایمان به تصویر بکشد.
زمستان فصل آخر نيست
وقتی پشت اين پنجره قنديل بسته
به فصل ديگری گرم است.
«ها» كن!
تا كرختی دست هايت برود،
آدم برفی
بر آب رفته است.
باور كن
با همين گياهک سرزده از شكاف ديوار هم
می توان شاخ اين برف سنگين را شكست
حساب كن
سكه های رايج اين هفت سين مختصر
به گل سينه تازه ام می ارزند
بيا موهای اين زن آشفته را بباف
سنبله ها جوانه می زنند
و عطر شالی بياور
برای قوت بازوهای لاغر پسرم.
من ايمان دارم
از آخرين برف مانده بر شقيقه هامان
مزارع گندم و جو بركت می گيرند
و لبخندهای از دهن افتاده
در سفره مان تازه می شوند.

1- شراره کامرانی متولد 1352 شهر خوی و فارغ‌التحصیل مقطع دکتری جامعه شناسی اقتصاد و توسعه است وی مقالاتی را در کنگره‌هایی چون جشنواره بین‌المللی ادبی آدنا، مراسم بزرگداشت یکصدمین سال تولد پروین اعتصامی در آنکارا و جشنواره بین‌المللی شعر استانبول ارائه کرده است.
«خطوط شکسته»(مجموعه شعر)، «پرنده آبی»(داستان بلند ترجمه)، «چله»(دیوان سلطان‌الشعرای ترکیه/ترجمه) و «خاطرات بی‌تاویل» از جمله آثار منتشر شده او هستند. کامرانی در جشنواره‌هایی چون جشنواره سراسری ایران ما، شعر فجر، شعر خاتم، کتاب فصل، جایزه گام اول و جایزه پروین اعتصامی را کسب کرده است.
/انتهای متن/
نمایش نظرات (2)