افزایش فعالیت‌های بانوان در دولت یازدهم

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: با گسترش سازمان‌های مردم‌نهاد که بانوان به‌تازگی به آن روی آورده‌اند و رشد زیادی داشته، زمینه‌ای مناسب برای فعالیت‌های اجتماعی آنان فراهم شده است.

0
 به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران،  فاطمه دهقانی با اعلام افزایش مشارکت زنان در اقتصاد، اظهار داشت: بر اساس تازه‌ترین آمار ارایه شده، نرخ مشارکت اقتصادی زنان در سال 1394 به 13.3 درصد رسید که این آمار نشان می‌دهد سهم این قشر جامعه در مشارکت اقتصادی رشد فزاینده‌ای به نسبت سال‌های گذشته داشته است.

وی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید درباره فعالیت زنان افزود: زنان نسبت به جمعیت این قشر در کشور در عرصه‌های مختلف اجتماع کمتر فعال بودند اما با فرصتی که دولت تدبیر و امید در اختیار آنها قرار داده، زمینه حضور آنان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی بیشتر شده است و اجرای پروژه‌های توان‌افزایی، حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی تا بسته‌های حمایتی، برگزاری نمایشگاه‌های ملی و منطقه‌ای برای معرفی دستاوردهای بانوان، کارگاه‌های آموزشی برای زنان کارآفرین بخشی از تلاش‌های صورت‌گرفته دولت تدبیر و امید است.

دهقانی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های اصلی دولت و مجموعه دفاتر مختلف زنان توسعه مشارکت فرهنگی، اقتصادی اجتماعی زنان در عرصه‌های مختلف است، ادامه داد: دولت تدبیر و امید بر کارآفرینی بانوان به‌ویژه مشاغل خانگی بسیار تاکید دارد و زمینه‌های لازم را برای دستیابی بانوان به این بخش با فراهم کردن امکاناتی مانند تسهیلات کم‌بهره فراهم می‌کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر افزود: در این ارتباط با همکاری دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های مختلف و برنامه‌های زیادی در قالب تفاهم‌نامه از جمله طرح آموزش و توان‌افزایی بانوان برای ایجاد اشتغال پایدار بین دفتر امور بانوان و اداره‌کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای و کمیته‌امداد امام خمینی‌(ره) استان بوشهر به منظور آموزش 2 هزار نفر از بانوان طراحی شده است.

وی با اشاره به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در افزایش فعالیت‌های بانوان، اضافه کرد: در گذشته بانوان جامعه به دلیل ساختار مرد سالارانه و دسترسی کمتر این قشر به منابع قدرت و ثروت، کمتر وارد اجتماع می‌شدند اما با رویکردهایی از جمله گسترش سازمان‌های مردم‌نهاد که بانوان به‌تازگی به آن روی آورده‌اند و رشد زیادی داشته، زمینه‌ای مناسب برای فعالیت‌های اجتماعی آنان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه توانمند‌سازی زنان نقش اولیه و موثری برای حضور بانوان در اقتصاد دارد، افزود: توجه به توانمندی زنان در ایجاد فرصت‌های شغلی و رونق تولید ملی در تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کننده است و در این ارتباط دفتر امور بانوان وظیفه خود می‌داند تا با حمایت از زنان کار‌آفرین قدمی مهم در این راه بردارد.

 
 
افزایش فعالیت‌های بانوان در دولت یازدهم
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
/انتهای متن/
 
درج نظر