چاقی تهدیدی برای سلامتی بانوان مازندرانی است

پایگاه خبری تحلیلی کیاپرس(Kiapress.ir): کیاپرس:مشاور امور بانوان دانشکده علوم پزشکی مازندران گفت: چاقی تهدیدی برای سلامتی بانوان مازندرانی است. سیمین بابائی، در مورد دلایل برپایی چادرهای سلامت، اظهار کرد: آموزش و پیشگیری از بیماری ها، تقویت نقش تربیتی زن در خانواده همراه با افزایش نقش مدیریتی او در سطوح بالای جامعه و تلاش برای شناخت […]

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، سیمین بابائی، در مورد دلایل برپایی چادرهای سلامت، اظهار کرد: آموزش و پیشگیری از بیماری ها، تقویت نقش تربیتی زن در خانواده همراه با افزایش نقش مدیریتی او در سطوح بالای جامعه و تلاش برای شناخت مسائل و مشکلات زن در جامعه، خانواده و محیط کار ازاهداف بر پایی این چادرها به شمار می آید.

وی درباره خدمات این چادرها تصریح کرد: خدماتی چون کنترل قندخون، فشارخون، مشاوره خانواده، روانشناسی، مامایی و تغذیه در این کمپ ها به بانوان ارائه می شود.

مشاور امور بانوان دانشکده علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: چادرها نوعی نماد برای توجه مردم به ویژه زنان که نقش مهمی در جامعه دارند به سلامتی است، هستند.

بابایی درباره مهم‌ترین معضل زنان مازندران از لحاظ سلامتی، گفت: افزایش بی رویه وزن و چاقی این روزها به تهدیدی برای بانوان تبدیل شده است.

مشاور امور بانوان دانشکده علوم پزشکی مازندران یادآورشد: افزایش معضل چاقی که از تغذیه نامناسب و عدم تحرک کافی سرچشمه می گیرد با تغییر نگاه بانوان به افزایش وزن در حال کاهش است اما هنوز می تواند مهم‌ترین دلیل بیماری های شایع در بانوان محسوب شود.

وی تصریح کرد:دیابت، بیماری های غیرواگیرهمچون سرطان پستان و دهانه رحم نیز از بیماری های شایع در بانوان مازندران است.

مشاور امور بانوان دانشکده علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: با برپایی چادرهای سلامت برای بانوان می توان آموزش‌های لازم برای جلوگیری از این بیماری ها و راه‌کارها و آموزش های لازم را در صورت ابتلا به افراد آموخت.

وی تصریح کرد: این طرح ها منجر به نوعی غربالگری می‌شود تا بتوان آماری از بیماران تهیه و برنامه مدونی درباره درمان این افراد تدوین شود.

/انتهای متن/

درج نظر