ویزیت رایگان ۳۰۰ نفر در روستای سراوان سنگر از سوی بانوان پزشک

به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر تیم پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان جهت ویزیت رایگان عازم روستای سراوان سنگر شدند.

0

به گزارش به دخت به نقل از راه دانا، به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر تیم پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان جهت ویزیت رایگان عازم روستای سراوان سنگر شدند.

 مسئول تیم پزشکی خواهران بسیج جامعه پزشکی استان گیلان با اشاره بر اینکه هرساله به مناسبت های مختلف این خدمت رسانی انجام می شود ، گفت: این حرکت در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که دستگیری از محرومان در مناطق محروم است و این حرکت از مهمترین خدمات جامعه پزشکی است.

شادمان رضا ماسوله عنوان کرد : این ویزیت به همت بسیج جامعه پزشکی استان گیلان انجام شد و در این تیم درمانی اکثرا بانوان پزشک حضور پررنگ داشتند.

ویزیت رایگان ۳۰۰ نفر در روستای سراوان سنگر از سوی بانوان پزشک

وی افزود: این تیم پزشکی که متشکل از پزشکان متخصص در رشته های تخصصی زنان ،عفونی ،کودکان، پوست، داخلی، قلب و عروق ، تغذیه ، روانپزشک و روانشناس بالینی و پزشکان عمومی وپیراپزشکان ، پرستاران و ماماها جهت ویزیت رایگان مردم روستای سراوان سنگر اعزام شدند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت: در این اعزام علاوه بر معاینه پزشکی ، خدمات مامایی و مشاوره ای نیز به مردم داده شد که شامل مشاوره خانواده و یکسری مشاوره های لازم درباره فشارخون و دیابت و بیماری های مزمن توسط پیراپزشکان انجام شد.

رضا ماسوله اظهار کرد: برای بالا بردن سطح آگاهی درخصوص خود مراقبتی و اهمیت آن و نقش آن در سلامت آن یکسری بروشور هم توزیع شد.

وی افزود: در این اعزام ،سیصد نفر ویزیت و مشاوره ی رایگان شدند و در همه زمینه ها زنان و کودکان و تعدادی از مردان علاوه بر ویزیت رایگان دارو های رایگان نیز دریافت کردند.

مسئول تیم پزشکی خواهران بسیج جامعه پزشکی استان گیلان گفت: تعدادی از بیماران برای درمان  به تجهیزات بیشتری برای درمانشان نیاز بود را جهت بررسی و پیگیری بیشتر با نامه های سرنسخه دانشگاه علوم پزشکی به بیمارستان های فوق تخصصی و آموزشی دانشگاه علوم پرشکی ارجاع داده شدند.

رضا ماسوله عنوان کرد: هدف از اجرای این برنامه ها خدمت رسانی و ارتقای سطح سلامت روستاییان بوده است.

وی افزود: در این اعزام علاوه بر ویزیت رایگان به دیدار خانواده های معظم شهدا هم عازم شدیم و برخی از روستاییان ناتوان که توان حضور در مقر پزشکان را نداشتند در منزل ویزیت شدند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه این خدمت رسانی ها از برکات انقلاب اسلامی است ، گفت: امروز زنان متخصص ما در پزشکی و سایر رشته های مرتبط با سلامت نسبت به قبل انقلاب اسلامی رشد چشمگیری داشته و این خدمت رسانی از سوی بانوان متخصص به هموطنان در زمینه پزشک وسلامت روزافزون است.

رضاماسوله عنوان کرد: برخی از هموطنان به یاد دارند که تعدادی از بانوان ما در قبل انقلاب برای حفظ عفت و اعتقادات خود مایل بودند به پزشک زن مراجعه کنند و حتی به دلیل عدم دسترسی به پزشک زن جان خود را از دست می دادند.

وی افزود: امروز خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی متخصصان پزشک زن که بسیار هم توانمند هستند در حال خدمت رسانی می باشند و این از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

مسئول تیم پزشکی خواهران بسیج جامعه پزشکی استان گیلان در پایان گفت: لازم است که از پزشکان و پیراپزشکان تشکر کنیم که هرزمان جهت خدمت رسانی رایگان به محرومین فراخوان دادیم همراه تیم ما بودند و همیشه با نشاط و درخواست خود اعلام آمادگی می کنند.

/انتهای متن/

 

درج نظر