کودک آزاری و همسرآزاری زخم پنهان جامعه است

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: افرادی که مبادرت به کودک‌آزاری می‌کنند، از بیماری‌های روانی رنج می‌برند.

0

سرویس خبر به دخت/

حسین حسین‌زاده  با بيان اين كه بحث کودک‌آزاری از علل مختلفی سرچشمه می‌گیرد اما پاره‌ای از کودک‌آزاری‌ها ناشی از اعتیاد والدین است، به کم‌سوادی یا بی‌سوادی والدین از جمله عوامل مهم در کودک‌آزاری اشاره كرد و افزود: تربیت نادرست والدین و همچنین الگوپذیری پدر و مادرها از رفتار نادرست والدینشان در گذشته می‌تواند از دیگر عوامل کودک آزاری باشد.

وی ادامه داد: هنگامی که کودک آسیب‌دیده و والدینش را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم علت و انگیزه کودک‌آزاری مشخص می‌شود.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان کودک‌آزاری و همسرآزاری را زخم پنهان جامعه دانست و تصریح کرد: چه بسیار زنان مظلومی که به علت اعتیاد و رفتارهای خشن و غیر انسانی همسرانشان مورد آزار واقع می‌شوند.

حسین‌زاده عدم‌آشنایی زنان آسیب‌دیده با قانون، نجابت، آبرو و سکوت آنان براي حفظ کیان خانواده‌هایشان را از جمله عوامل عدم‌مراجعه این قشر از جامعه دانست و تصریح‌کرد: اگر بخواهیم رقم کودک‌آزاری و همسرآزاری گزارش شده و نشده در جامعه را جمع ببندیم رقم چندان بالایی نیست.

وی افزایش نرخ‌ سواد در جامعه را از جمله عوامل کاهش جرایم این چنینی دانست و افزود: ارتقا سطح سواد، فرهنگ و تقویت باورهای دینی جرائمی مانند کودک‌آزاری و همسرآزاری را کاهش می‌دهد.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با ابراز خرسندی از برگزاری همایش‌های ملی در خصوص همسرآزاری و کودک‌آزاری تصریح کرد: قانون مجازات اسلامی با افرادی که اقدام به چنین اعمال دور از انسانیت می‌کنند، برخورد خواهد کرد.

حسین‌زاده با بیان این که خانه‌های بهشت به حمایت از دختران بدسرپرست یا بی‌سرپرست می‌پردازند، گفت: اورژانس اجتماعی در استان اصفهان این افراد را شناسایی و پشتیبانی می‌کند و البته لازم است در این زمینه بیشتر کار کرد.

وی افزود: نهادهای اجتماعی، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز خیریه و حوزه‌های علمیه باید بیشتر به این موضوع بپردازند.

منبع:ایسنا/انتهای متن/

درج نظر