ویترین ملی جشنواره مد و لباس فجر در برج میلاد تهران برگزار می‌شود

برندهای برگزیده و جمعی از برترین‌های لباس ایرانی در بخش ویترین ملی ششمین جشنواره مد و لباس فجر ، در برج میلاد تهران گرد هم می‌آیند.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، برندهای برگزیده و جمعی از برترین‌های لباس ایرانی در بخش ویترین ملی ششمین جشنواره مد و لباس فجر، در برج میلاد تهران گرد هم می‌آیند. این بخش در قالب غرفه‌های طراحی شده و دکوری بر اساس معماری ایرانی برپا خواهد شد.

دبیرخانه جشنواره فجر اعلام کرده، برندهای حاضر در این بخش پس از بررسی کارشناسی از میان درخواست‌های متعدد انتخاب شده‌اند و به عرضه محصولات خود خواهند پرداخت.

در این دوره لباس‌های ویژه بانوان، آقایان، کودک و نوجوان و نیز عفاف و حجاب بخش‌های اصلی ویترین ملی را تشکیل می‌دهند. این بخش در طبقات تجاری برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

پیش از این دو محل برج آزادی و تالار وحدت به عنوان دو محل برگزاری جشنواره معرفی شده بودند.

برگزاری 30 نشست های تخصصی و علمی در ششمین جشنواره مد و لباس فجر

راضیه حشمی پور مدیر اجرایی کمیته علمی دانشگاهی ششمین جشنواره مد و لباس فجر، از برنامه ریزی برای برگزاری 30 نشست علمی و تخصصی در حاشیه برگزاری ششمین دوره از جشنواره مد و لباس فجر خبر داد.

حشمی پور با بیان این مطلب افزود: نشست هیأت علمی به منظور تبیین مفاهیم علمی و هنری و تخصصی در جشنواره فجر برگزار می شود و در دوره های گذشته نیز به شکلی جدی پیگیر برگزاری منظم این نشست‌ها بودیم.

وی ادامه داد: بر اساس تعاملی که میان کارگروه ساماندهی مد و لباس و نیز دانشگاه ها و هیأت‌های علمی این مراکز علمی وجود دارد، برنامه‌ریزی مناسبی برای مفاهیم و سرفصل های کاربردی علمی این نشست‌ها صورت گرفته است.

مدیر اجرایی کمیته علمی و دانشگاهی افزود: حضور در این نشست های علمی برای عموم بازدید کنندگان، پژوهشگران و طراحان لباس آزاد و رایگان است.

رونمایی از 25 اثر علمی  و فناوری در ششمین جشنواره مد و لباس فجر

برای نخستین بار در ششمین جشنواره مد و لباس فحر از ۲۵ اثر برتر علمی و حوزه فناوری مرتبط با مد و لباس رونمایی و  تجلیل می شود.

در این دوره فضای ویژه‌ای نیز برای عرضه و معرفی این آثار در نظر گرفته شده است. این اثار با درخواست متقاضیان و صاحبان طرح‌ها و تأیید هیأت کارشناسی در فهرست رونمایی قرار می‌گیرد. همچنین گروه ویژه‌ای نیز ماموریت یافته تا طرح های برتر این حوزه را شناسایی و معرفی کند.

این در حالی است که در این دوره برای نخستین بار شاهد بخش ویژه آثار فناوری و علمی هستیم.

این جایزه در بخش فناوری از میان آثار سخت افزاری، نرم افزاری، علمی و نیز منشورهای مرتبط  ، پارچه و طرح‌های ابداعی انتخاب می‌شوند.

ششمین جشنواره مد و لباس فجر همزمان در تهران و 15 استان کشور برگزار می‌شود.

/انتهای متن/

درج نظر