توسعه کشور نیازمند مشارکت زنان در جامعه است

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان این که زنان در کشورنقش بسیار مهم و سازنده ای در تحقق اهداف توسعه پایدار دارند، گفت: توسعه کشور نیازمند مشارکت زنان در جامعه است و آنها می توانند براساس توانمندی ها، مسؤولیت های بسیار مهمی را بر عهده گیرند.

0

به گزارش به دخت به نقل از «استان24» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مهدی یوسفی، عصر امروز (پنج شنبه،١4بهمن ماه) در اختتامیه همایش رویداد کارآفرینی افزود:‌ آموزش زنان و مشارکت آنان در بازارکار نقش مهم و بسزایی در توسعه کشور دارد و در سال های اخیر زنان در عرصه های اشتغال فعالیت عمده ای داشته اند و در این زمینه باید اقدامات موثری در جهت بهبود نقش و توانمندی سازی آنها انجام دهیم تا موقعیت زنان در جامعه بیش از پیش گسترش یابد.

وی زنان را بازوی اصلی و مهمی برای پیشبرد اهداف توسعه کشور دانست و گفت: زنان کشور به دلیل ویژگی های روحی خود می توانند یک حامی در جامعه و حافظ توسعه پایدار باشند.
این مقام مسئول به نرخ مشارکت زنان در بازارکار اشاره کرد و اظهارداشت:‌ بدون شک نقش زنان در مشارکت های اجتماعی‏‌، فرهنگی و اقتصادی کشور مفهومی فراتر از حضور است و آنها با بهره مندی از خصایص، استعدادهای ذاتی و با تزریق فکر و ایده به کالبد اقتصادی جامعه و با ایجاد بسترهای مناسب مسیر رشد و توسعه را هموار می کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از برگزاری این رویداد مهم ابراز خوشحالی کرد و گفت: در نظر داریم تا این رویداد مهم را با تدوین ساختاری مناسب به یک برنامه مدون؛ هرساله اجرا کنیم. وی به حضور زنان به عنوان نیرویی با انگیزه و توانمند در جامعه اشاره کرد و گفت: از جمله عناصر اصلی در جامعه اسلامی و به ویژه نهاد خانواده زن است که امروزه با تغییر ساختار اجتماعی در جوامع و تغییر کارکردهای اجتماعی، بسیاری از نقش‌ها و معیارها نیز تغییر کرده و طبیعتا جایگاه و معیارهای زنان نیز از این قاعده مستثنی نیست و در این راستا و با توجه به فرهنگ اسلامی و ایرانی در جامعه و با آگاهی از تأکید انقلاب اسلامی ایران بر اهمیت نقش زن در تمام شئون اجتماعی از اساسی‌ترین بنیان اجتماعی که همان خانواده است تا بالاترین سطح مدیریتی، باید توجه به توانمندی زنان و از حضور پررنگ آنان به عنوان بخش مهمی از جامعه اسلامی که زن را مبدع بسیاری از نیکی‌ها در جامعه دانسته است، حمایت کرد.
یوسفی در ادامه افزود: حضور فعال زنان در چند دهه اخیر در جامعه ایرانی، اعم از کسب جایگاه‌ها و موقعیت‌های علمی که نمونه آن موفقیت‌های کسب شده آنان در آزمون سراسری سال‌های اخیر است تا پذیرش نقش‌های کلیدی در سطوح عالی مدیریتی کشور که نتایج مثبت و اقبال عمومی جامعه از آن مشهود بوده و بعلاوه حضور مثبت زنان در محیط‌های کاری در کنار اهمیت آنان به حوزه خانواده و رسیدگی به همسر و فرزندان در کنار فعالیت‌های اجتماعی نمونه خوبی از نقش‌پذیری زنان در جامعه کنونی است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار کرد: نهاد خانواده و زن از جمله عناصر اصلی در جامعه اسلامی است که امروزه  با تغییرکارکرد های اجتماعی لازم است  بصورت حداکثری با توجه به فرهنگ اسلامی از توانمندی زنان در جامعه  استفاده شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، دانش‌آموزان دختر مدارس منطقه دو تهران و شهرستان عسلویه طی سه روز در راستای گسترش ایده های نو و خلاق برای حضور در یک رویداد مهم علمی و فرهنگی با عنوان رویداد کارآفرینی گرد هم آمدند.
این رویداد به عنوان پنجمین دوره رویداد علمی در کشور به میزبانی و مشارکت منطقه ویژه پارس برگزار شد.

 

اختتامیه رویداد کارآفرینی 3

 
درج نظر