بانوی کارآفرینی که سالهاست چرخ زندگی اش را به تنهایی می چرخاند

گفت و گویی خواندنی با یک بانوی کارآفرینی که سالهاست چرخ زندگی اش را به تنهایی می چرخاند …

0

به گزارش به دخت به نقل از راه دانا،فاطمه مرادی که از بانوان کارآفرین است و تولیدی لوازم آشپزخانه دارد، در گفت و گو با خبرنگار ندای سرخه بیان داشت: مدت 10 سال است که در حرفه خیاطی مشغول به کار شده ام.

وی افزود: از ابتدا نیز در تهیه لوازم آشپزخانه و سرویس عروس از فبیل دم کنی، پیش بند، حوله آویز، رو تختی و ملحفه و … مهارت های لازم را آموخته ام.

بانوی کارآفرینی که سالهاست چرخ زندگی اش را به تنهایی می چرخاند

مرادی این بانوی کارآفرین که هم اکنون در منزل به همراه یکی دیگر از بانوان روستای خیرآباد مشغول به کار در این حرفه است، گفت: مدت دو سال است که تصمیم گرفتم روی پای خودم بایستم و به همین دلیل به صورت مستقل و برای خودم کار می کنم و توانستم یک بانوی دیگر را نیز مشغول به کار کنم و هم اکنون توانسته ایم اقتصاد خانواده مان را بچرخانیم.

وی با اشاره به اینکه سرپرست خانوار است و یک فرزند دختر محصل دارد، بیان داشت:‌ از کاری که آغاز کرده ام راضی و خوشحال هستم و خدا را شکر درآمدش نیز کفاف زندگی ام را می کند و به این جهت مشکلی ندارم.

این بانوی کارآفرین گفت: در زمانی که سفارشات کمتر می شود، در یک تولیدی لوازم آشپزخانه در سمنان نیز کار می کنم.

مرادی در پاسخ به اینکه آیا تصمیم به توسعه تولیدی ای کوچکش دارد یا نه،‌ بیان داشت:‌ منتظر سال جدید هستم که ببینم وضعیت قیمت پارچه چگونه می شود؛‌ چون هم اکنون قیمتش بالا رفته است؛ ‌اگر وضعیت مناسب باشد تصمیم جدی برای تشکیل کارگاه و تولیدی لوازم آشپزخانه و توسعه آن را دارم.

وی با بیان اینکه انسان چه زن باشد چه مرد باید همت داشته باشد و مستقل و روی پای خود بایستند، بیان داشت: من قبول ندارم سخن آن عده از افرادی را که می گویند کار نیست؛ مشخص و واضح است که اگر بنشینی در خانه و زانوی غم بغل بگیری کاری به سراغت نمی آید و نه نانی و نه آبی به دست نمی آید.

این بانوی کارآفرین گفت:‌ هر کاری پشتکار و علاقه می‌خواهد تا این دو فاکتور اصلی نباشد انسان به موفقیت دست نمی یابد.

مرادی با بیان اینکه کارآفرینی کمک به چرخه اقتصاد ملی و مقاومتی است، گفت:‌ از  هموطنانم انتظار دارم که با توجه به شرایط موجود به تولید ملی و داخلی توجه بیشتری داشته باشند.

/انتهای متن/

درج نظر