طرح یکدست‌سازی لباس کتابداران اجرایی می‌شود

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس از اجرایی شدن طرح یکدست‌سازی لباس کتابداران خانم و آقا خبر داد و گفت: پیاده‌سازی طرح یکدست‌سازی لباس کتابداران گامی بلند در جهت تولید ملی است.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، حمید قبادی با اشاره به برگزاری جشنواره لباس کتابدار، گفت: سبک پوشش یکی از مهمترین مؤلفه‌های سبک زندگی از جلوه‌های تمدن بشر و یک رفتار معنادار است. 

وی ادامه داد: پوشش از مهمترین ابزاری است که به کمک آن تاریخ اجتماعی و فرهنگ یک جامعه را می‌توان مطالعه کرد. لباس مشاغل که برای ارج نهادن به مشاغل متعهد کشور طراحی و تولید می‌شود مانند نمود بیرونی یک فرهنگ از جایگاه ویژه و ارزشمندی برخوردار است. 

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس اظهار داشت: این کارگروه سالهاست دغدغه حفظ  و تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی، ترویج الگوهای بومی و ملی، هدایت بازار تولید و عرضه پوشاک و کمک به اقتصاد این مرز و بوم اسلامی را دارد. 

قبادی افزود: کارهای تحقیقاتی و علمی زیادی در حوزه ارائه طرح و الگوی مناسب برای مشاغل خاص انجام داده است و زمانی که پیشنهاد طراحی لباس کتابدار با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مطرح شد  کارگروه ساماندهی مد و لباس بر خود واجب دانست که با سرعت بیشتری به کار در این زمینه بپردازد.

وی افزود: تلاش کردیم با بهره گرفتن از نظرات و الگوهای طراحان و تولیدکنندگان برای به دست آوردن بهترین لباس کتابدار دست پیدا کنیم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس خاطرنشان کرد: خوشحالیم که با همراهی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای نخستین بار موفق به برگزاری جشنواره کتابدار شدیم و از اینکه این نهاد به عنوان یکی از مهمترین ارگان‌های حوزه کتاب و اهمیت لباس مشاغل واقف بوده و با ارائه و پیاده‌سازی طرح یکدست‌سازی لباس کتابداران آقا و خانم گامی بلند و مهم در جهت تولید ملی و کمک به چرخه اقتصادی کشور، تبلور فرهنگ اسلامی و ایرانی در پوشش خادمان  علم و کتاب و ایجاد نمادی برای یکدست‌سازی و یک نوع‌پوشی صاحبان مشاغل ایران سربلند انجام شده است.

قبادی افزود: امیدواریم این همکاری‌ها با سایر ارگان‌ها و سازمان‌های کشور نیز در قالب‌های مختلف صورت گرفته و ادامه پیدا کند. 

/انتهای متن/

درج نظر