این است داستان فروش اینترنتی بلیت های فیلم فجر

تهیه بلیت جشنواره فیلم فجر امسال با وعده هایی که مسئولین مربوطه داده بودند، قرار بود به صورت اینترنتی به فروش برسد. از اولین روز که جمعه بود تا اواسط هفته نه سایتی برای فروش بلیت باز شد و نه بلیتی به فروش رفت. واقعا بعد از 35 دوره برگزاری جشنواره فیلم فجر این بدقولی و نابسامانی چه توجیهی دارد؟

0

جشنواره فیلم فجر به عنوان بزرگ ترین رویداد سینمایی کشور همواره مورد توجه علاقمندان سینما قرار دارد. امسال نیز طبق برنامه ریزی ها توسط مسئولان این رویداد قرار بود از ساعت 8 صبح جمعه  اول بهمن ماه پیش فروش اینترنتی بلیت های آن آغاز شود، اما …
داستان را باید تعریف کنم مو به مو:
از ساعت 7 صبح پای کامپیوتر نشستم گفتم شاید سایت زودتر باز شود و من از قافله عقب بمانم. ساعت از 8 گذشت اما خبری نبود. گاهی سایت “سینوگرام”بالا می آمد و قسمت “جدول زمانی و پیش فروش بلیت جشنواره فجر” باز می شد. نام سینماها و سانس ها مشخص بود اما گزینه ای برای خرید وجود نداشت. بعد از مدتی سایت کلا قطع شد و در هربار مراجعه با این جمله مواجه می شدم:
” سایت در حال بروز رسانی است، لطفا مدتی بعد دوباره مراجعه نمایید.”
 چند بار با پشتیبانی سایت تماس گرفتم و هربار اعلام کردند مشکل سایت حل خواهد شد.
 این روند تا پایان شب ادامه داشت و همه دوستان که مثل من دنبال خرید اینترنتی بلیت فیلم جشنوارهه فجر بودند، همین وضع را داشتند.
کم کم سایت های مهم خبری و اختصاصی فیلم نیز از خرابی سایت سینوگرام خبر دادند و من خیالم راحت شد که این مشکل عمومی است!
روز شنبه نیز وضع همین گونه بود و سینوگرام رسما اعلام کرد که زمان آغاز مجدد بلیت فروشی اعلام خواهد شد.
ساعت 13:30 بود که در کانال تلگرام سایت اعلام شد که هم اکنون سایت باز است اما باز هم وضع مثل  روز گذشته بود. بعضا صفحه سایت باز می شد و تا انتخاب سینما، سانس و حتی انتخاب صندلی پیش می رفت اما ناگهان قطع می شد!
 از عصر شنبه با پیغام جدیدی روی سایت مواجه شدم:
” به دلیل حجم بالای تقاضا، صف اولیه فروش تکمیل شده است!”
روز یکشنبه در جدیدترین خبر سینوگرام اعلام کرد:
” کسانی که در سایت ثبت نام نموده اند به ترتیب اولویت برای آنها پیامک فرستاده می شود تا برای خرید حضوری بلیت به پردیس سینمایی ملت مراجعه کنند.”
حالا ما منتظر نشستیم تا سینوگرام برای ما پیامک بفرستد!
 نمی دانم آیا امیدی هست امسال موفق به خرید بلیت شویم یا خیر؟
اتفاق امسال، آن هم با وجود چندسال تجربه اینترنتی فروش بلیت جشنواره برای من و امثال من به عنوان مخاطبان خاص سینما که هر سال در جشنواره فیلم فجر شرکت می کنیم، اتفاقی غیرقابل توجیه است. از نظر مسئولین جشنواره چطور؟

/انتهای متن/

درج نظر