«مدوتک»، رویدادی برای شناسایی ایده‌های خلاق در حوزه مد و لباس

دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس در یادداشتی آورده است: برگزاری رویداد «مدوتک»، نوید یک رویداد تأثیرگذار و مهم را در حوزه کارآفرینی و ارتقای ایده پردازی‌های نوین در حوزه مد و لباس می‌دهد.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در یادداشتی ضمن تأکید بر لزوم همراهی مد و تکنولوژی در راستای هم، به برگزاری رویداد «مدوتک» اشاره کرده و آورده است:

رویداد «مدوتک» به همت یکی از مؤسسات هنری دارای مجوز از کارگروه ساماندهی مد و لباس، با هدف شناسایی ایده‌ها و استعدادهای خلاق در حوزه مد و لباس برگزار شد که این رویداد می‌تواند در گام‌های بعدی تبدیل به اتفاقی تأثیرگذار در حوزه مد و لباس ایران باشد. 

بر اساس این رویکرد است که با بهره مندی از مفاهیم مورد نیاز و کاربردی نه تنها صنعت مد و لباس بلکه کسب و کار و فروش را نیز می‌توان متحول کرد به گونه‌ای که زمینه ارتقای کیفی محصولات را در همه ابعاد شاهد باشیم. 

طبیعی است که ایده‌های نو و بدیعی که در این برنامه ارائه شدند، در بسیاری از موارد نو و دست اول بودند و باز هم ضروری به نظر می‌رسد که بتوان با بهره‌گیری و سرمایه‌گذاری مناسب روی این ایده‌ها زمینه را برای رشد و ارتقای این ایده‌ها فراهم کرد. 

ولی دقیقا مساله مهم این است که این ایده ها باید بر اساس اولویت‌ها و ضرورت‌های اساسی و اصلی کشور شکل بگیرند. صنعت تولید مد و لباس سال‌هاست که درگیر مواردی است که در صورت ایده پردازی برای حل آن‌ها می توان علاوه بر رونق فروش، زمینه سرمایه گذاری‌های مطمئن را از جانب بخش خصوصی و دولت برای آن متصور شد. 

به عنوان مثال باید به بحث سایزینگ ملی اشاره کرد که در جامعه مد و لباس کشور بسیار مورد توجه و بحث قرار گرفته است. فقدان یک سیستم سایزینگ ملی در بسیاری از موارد می‌تواند مانع رقابت تولید کننده ایرانی با درجه تولید کیفی بالا با نمونه مشابه خارجی شود. 

این در حالی است که در بخش دوخت و طراحی لباس و شناخت نمادهای اسلامی و ایرانی نیز برای لباس‌های کاربردی می‌توان ضرورت های زیادی را ارائه داد تا ایده پردازی‌ها و کارآفرینی‌ها در مسیر درست تحقق قرار گیرند. 

بر اساس سند توسعه، کارآفرینی جایگاه بسیار بزرگی در حوزه صنعت و تولید کشور دارد. بر این اساس است که کارگروه ساماندهی مد و لباس حمایت‌های لازم را برای حمایت از فضاهای خلاق در این حوزه برنامه ریزی کرده تا جوانان خلاق و دارای ایده بتوانند در حوزه‌های متفاوت در این بخش فعالیت کند. 

 این در حالی است که شتاب دهنده‌ها و سرمایه گذاران در حوزه مد و لباس صرفاً نگاهشان سوددهی در حوزه تجارت الکترونیک نیست و تقویت ایده‌های خلاق و تاثیرگذار را در صورتی که بتواند به بهبود این حوزه یاری رساند، در برنامه‌های خود دیده‌اند. 

در حقیقت رویداد مدوتک مکان و فرصت مناسبی برای راه‌اندازی کسب و کارهایی است که بر پایه فن‌آوری اطلاعات در بخش صنعت مد و لباس است که در آن ایده پردازان و عاشقان کسب و کار می‌توانند تیم خود را تشکیل دهند و با کمک شرکای تازه خود اولین تجربه کارآفرینی را در یک فضای کم حاشیه و بدون ریسک تجربه کنند. همچنین علاوه بر موارد فوق می‌توان به آموزش کارآفرینان جوان و آشنایی آن‌ها با کار آفرینان دیگر، سرمایه‌گذاران، مشتریان و بازار، به عنوان کارکردهای این رویداد اشاره کرد. از طرفی کارآفرینان در کوتاه‌ترین زمان، می‌توانند مسیر دقیقی را برای شناسایی بازار و مخاطبان خود طی کنند و با فرآیند طراحی کسب و کار آشنا شوند.

 به هر روی این برنامه سه روزه گام نخستی بود برای ارائه ایده‌ها و فکرهای نو و جذاب که بتوان برای آن‌ها بازار حوزه مد و لباس را تعریف کرد و تلاش‌های بسیاری کرد تا زمینه رشد این فضا مهیا و فراهم شود.

/انتهای متن/

درج نظر