نایب رییس بانوان فدراسیون لیلا صوفی زاده : بدنبال حضور مقتدرانه در آسیا هستیم

نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال از حمایت کامل این فدراسیون و سازمان تیم های ملی از تیم ملی فوتبال بانوان خبر داد و افزود: امیدوار هستیم با برنامه ریزی های دقیقی که انجام شده، بانوان فوتبالیست ایران حضوری مقتدرانه در رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا داشته باشند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، لیلا صوفی زاده درباره قرعه کشی رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا در سال 2018 و مشخص شدن حریفان ایران در این رقابت ها،گفت: تیم ایران در گروه سختی قرار دارد و امیدوار هستیم با بهره گیری از تجربیات و تلاش کادرفنی جدید انتظارات مخاطبین فوتبال درحد توان برآورده شود.

تیم فوتبال بانوان ایران در مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا که قرار است در کشور اردن برگزار شود در گروه چهارم با تیم های ویتنام، میانمار، سوریه و سنگاپور همگروه شده است. این رقابت ها قرار است با حضور 21 تیم در چهار گروه (سه گروه 5 تیمی و یک گروه شش تیمی) 14 تا 22 فروردین ماه سال 96 در اردن برگزار شود.
به گفته نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال ، تیم های ژاپن، استرالیا و چین به عنوان تیم های برتر دوره قبل و تیم اردن به عنوان میزبان به طور مستقیم و از هر گروه نیز تیم برتر (در مجموع 8 تیم) به مرحله نهایی صعود خواهند کرد.
صوفی زاده با اشاره به برنامه ریزی های فدراسیون فوتبال برای برگزاری اردوهای مختلف در راه آماده سازی تیم ملی بانوان اظهار داشت: بانوان ملی پوش فوتبال ایران تا زمان آغاز این رقابت ها 5 مرحله اردو در پیش رو دارند تا با هماهنگی و سازماندهی بیشتر تیمی، در این رقابت ها حاضر شوند.
وی از آمادگی بالای بازیکنان انتخاب شده برای حضور در این رقابت ها خبر داد و افزود: بازیکنانی که برای حضور در تیم ملی انتخاب شده اند، از ابتدای فصل جاری مسابقات لیگ برتر به طور مستمر در مسابقات حضور داشته و از آمادگی بالایی برخوردار هستند.
نائب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال اضافه کرد که تیم فوتبال بانوان اوکراین با دعوت این فدراسیون در روزهای 14 تا 19 اسفندماه به تهران سفر کرده و 3 دیدار تدارکاتی با تیم های بانوان بزرگسالان و جوانان ایران انجام خواهد داد.
صوفی زاده درباره برنامه ریزی برای انجام دیدارهای دوستانه بیشتر برای تیم ملی اظهار داشت: پیش از قرعه کشی رقابت های مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا مکاتباتی را با برخی از کشورهای آسیایی برای دیدارهای دوستانه داشتیم اما از آنجایی که تیم های همگروه در این مرحله مشخص نشده بودند، برگزاری این دیدارها مورد توافق قرار نگرفت.
وی با اشاره به مشخص شدن تیم های حاضر در مرحله مقدماتی، افزود: نامه ای را برای برگزاری یک دیدار دوستانه با تیم ملی فوتبال بانوان تایلند آماده کرده ایم زیرا با توجه به نقش بالای سرعت در بازی تیم های ویتنام و میانمار، ضروری است تا با حریفان سرعتی دیدار تدارکاتی داشته باشیم.
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در عین حال خاطرنشان کرد درصورتی که تیم ایران در گروه اول یا سوم این رقابت ها قرار می گرفت، شرایط بهتری داشت زیرا تیم های ویتنام و میانمار از بازیکنان سرعتی و خوبی بهره می برند.
صوفی زاده گفت: بازیکنان ملی پوشی که در تیم های لیگ برتری بازی می کنند از نظر تاکتیکی و تکنیکی آمادگی و پتانسیل خوبی دارند.
وی همچنین از حمایت کامل فدراسیون فوتبال و سازمان تیم های ملی از تیم ملی بانوان خبر داد و افزود: امیدوار هستیم با برنامه ریزی های دقیقی که انجام شده، حضوری مقتدرانه در رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا داشته باشیم.
نائب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال درباره برنامه ریزی های انجام شده برای تیم ملی فوتسال بانوان نیز گفت: مسابقات آسیایی فوتسال قرار است در روزهای 24 شهریور تا 4 مهرماه سال آینده در عشق آباد ترکمنستان برگزار شود و برنامه ریزی و تدارک مناسبی را برای حضور مقتدرانه بانوان فوتسالیست در این رقابت ها انجام شده است.
صوفی زاده ادامه داد: تیم ملی فوتسال قرار است در اردیبهشت ماه سال آینده در یک تورنمنت چهارجانبه در روسیه حضور یابد.
مراسم قرعه کشی رقابت های مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا، عصر روز شنبه دوم بهمن ماه در شهر امان پایتخت کشور اردن برگزار شد.
گروه بندی تیم ها در مرحله مقدماتی بدین شرح است:
گروه یک: اردن، فیلیپین، بحرین، عراق، امارات و تاجیکستان
گروه دوم: کره جنوبی، ازبکستان، هنگ کنگ، هند و کره شمالی
گروه سوم: تایلند، تایوان، لبنان، فلسطین و گوام
گروه چهارم: ایران، ویتنام، میانمار، سوریه و سنگاپور

/انتهای متن/

درج نظر