دختر کلاس چهارمی تنها دانش آموز یک مدرسه در روستایی سخت گذر

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: در منطقه کوهستانی و سخت گذر روستای ده زیارتان بخش سندرک شهرستان میناب در شرق هرمزگان مدرسه ای با یک دانش آموز دایر است.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرآنلاین از هرمزگان، دانش هاشمی پور با اعلام این خبر افزود: برای این دانش آموز دختر که در پایه چهارم مشغول تحصیل است یک معلم نیزمشغول خدمت است که اگر این امکانات فراهم نباشد با توجه به  فاصله 15کیلومتری روستای همجوار و مشکلات رفت و آمد، از تحصیل باز خواهد ماند.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری دو هزار و 500 دانش آموز مقطع ابتدایی در 68 مدرسه این منطقه به تحصیل اشتغال دارند که هشت مدرسه زیر پنج دانش آموز دارند.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان، علاوه براین مدرسه یک نفره، یک آموزشگاه دیگر نیزبا دو دانش آموز در روستای چاه خارو منطقه سندرک در پایه های سوم و چهارم ابتدایی دایراست.

وی با بیان اینکه اولویت آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه پوشش و دسترسی حداکثری دانش آموزان به تحصیل است، گفت: سیاست آموزش و پرورش در مناطق کمتر توسعه یافته برای فراهم کردن فرصت دسترسی همه دانش آموزان این است که در هر شرایطی و حتی برای یک نفر، مدارس را دایر نگه دارد.

این مسوول همچنین با اشاره به عوامل بازماندن گروهی از تحصیل، افزود: ضعف اقتصادی برخی خانواده ها ازعوامل اصلی بازماندگی از تحصیل است که دراین راستا توزیع کتاب و لوازم التحریر رایگان میان دانش‌آموزان بی‌بضاعت را در برنامه داریم و در سال تحصیلی جاری نیز در دو مرحله بیش از سه هزار بسته لوازم التحریر میان دانش آموزان منطقه توزیع شده است.

روستاهای سخت گذر ده زیارتان در40 کیلومتری و روستای چاه خارو در 60 کیلومتری مرکز بخش سندرک  قرار دارند.

/انتهای متن/

درج نظر