نیمی از کارکنان رسانه‌ها زن هستند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت:‌ نیمی از کارکنان رسانه‌ها و 40 درصد مدیران مسئول رسانه‌ها زن هستند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایلنا، شهیندخت مولاوردی در اختتامیه جشنواره زن خانواده و رسانه گفت: طرح مطالبات زنان هیچگاه از مطالبات خانواده جدا نبوده است و هر زنى در هر مقام و نقشى زمانى حرمت مى‌بیند که جامعه همسوى خواسته هاى او باشد.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: در هر مقطع تاریخى می‌توان پیوستگى عمیقى میان مسائل سیاسى، اجتماعى و فرهنگى با مسائل زنان را شناسایی کرد.

وی با اشاره به نقش زنان در وقایع تاریخی مهم کشور همچون جنبش مشروطه و انقلاب اسلامی گفت: پس از انقلاب نیز زنان چه در دهه اول انقلاب در عرصه مقاومت و چه در سال‌های بعد گام‌های موثری پا به پای مردان برای کشور برداشته‌اند.

وی اظهار کرد: آموزش زنان، اشتغال زنان، مشارکت سیاسی زنان و … اکنون کلید واژه‌هایی هستند که امروز با استفاده از آنها بازنمایی نقش زنان در رسانه‌ها را می‌بینیم. رسانه‌ها امروز به مطالبات مختلف مانند ایجاد مدرسه برای زنان تا خواست جایگاه مدیریتی برای زنان را مطالبه کرده است که گاهی در این مسیر موفق بوده‌اند و گاه مطالباتشان در فراز و فرود مسائل مختلف رنگ باخته است.

وی با بیان اینکه امروزه زندگی بدون رسانه ممکن نیست، توضیح داد: امروز رسانه‌ها دیگر تنها یک سرگرمی نیستند بلکه حاوی پیام‌های مختلف است و ما باید تلاش کنیم تا ارتباط درست میان رسانه و خانواده را ترویج کنیم.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر سهم قاطع زنان در فرهنگ رسانه‌ای گفت: در دو سده پیش در نخستین جراید و اخبارها در عهد ناصری از زنان با عنوان ضعیفه یاد می‌شد تا آنکه کم کم نخستین نشریات حوزه زنان ایجاد شد.

وی افزود: امروز درک بیشتری از اهمیت حضور زنان در رسانه‌ها وجود دارد به طوری که شاهد حضور چشمگیر زنان در تحریریه‌ها و اتاق‌های خبری هستیم.

مولاوردی گفت: امروز نیمی از شاغلان رسانه‌ای و چهل درصد از مدیران مسئول زن هستندو حداقل 25 نشریه در حوزه زنان وجود دارد.

وی تاکید کرد: این حضور زنان سبب شده که سیاست‌ های کلان رسانه‌ای و مدیران رسانه‌ تحت تاثیر حضور زنان قرار گیرد که این فرصت‌ها را باید مغتنم شمرد و در افزایش طرح مسائل زنان، ارتقای جایگاه خانواده و زنان از آن استفاده کرد، چرا که رسانه‌ها فرصتی مناسب برای انتقال ارزش‌های خانواده و جامعه به نسل‌های جدید است.

/انتهای متن/

درج نظر