ضرورت استفاده از ظرفیت خواهران طلبه در مدارس

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد بر ضرورت استفاده از ظرفیت خواهران طلبه برای توسعه فرهنگ نماز در مدارس تاکید کرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، سید علی‌اکبر هاشمی اظهار کرد: آموزش و پرورش می‌تواند نقش موثری در توسعه و ترویج فرهنگ نماز در جامعه داشته باشد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با بیان اینکه آموزش و پرورش استان و به تبع آن شهرستان‌ها تاکنون اقدامات خوبی در این حوزه انجام داده‌اند، افزود: نماز یکی از موضوعات مهم و اساسی آموزش و پرورش است.

وی، نماز را عامل پیشگیری بسیاری از ناهنجاری‌ها عنوان کرد و بیان داشت: اجرا و ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی با توجه به وجود شبکه‌های مجازی، آسیب‌های اجتماعی و جنگ نرم دنیای امروز از ضروریات مهم و مورد توجه است.

این مسوول با اشاره به اقامه نماز ظهر و عصر در مدارس، این اقدام را از مهم‌ترین اقدامات و در نتیجه تلاش مسوولان آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها عنوان کرد و یادآور شد: در برخی از مدارس نماز مغرب و عشا نیز با حضور این روحانیون اقامه می‌شود.

هاشمی، نوجوانان و جوانان را قشر آسیب‌پذیر و در معرض خطر بیان کرد و یادآور شد: اگر در این سنین فرهنگ نماز را در میان این قشر نهادینه کنیم می‌تواند در دور ماندن این افراد از آسیب‌ها و سلامت جامعه موثر باشد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، ادامه داد: در همین راستا آموزش و پرورش استان و حوزه‌های علمیه اقدام به تشکیل کمیته همکاری کرده و با مشارکت همدیگر اقدام به ترویج و توسعه فرهنگ در مدارس استان کرده‌اند.

هاشمی، استفاده از ظرفیت‌های علمی و معنوی حوزه‌ها را در تربیت صحیح دانش‌آموزان موثر دانست و گفت: باید این ظرفیت‌ها را شناسایی و از آنها برای رشد، تربیت و تعالی معنوی نسل جدید استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 85 روحانی در مدارس شهرستان بویراحمد حضور داشته و نماز را اقامه می‌کنند، گفت: این افراد از حوزه‌های علمیه خواهران و برادران هستند.

این مسوول با اشاره به نقش پراهمیت دختران به عنوان مادران جامعه آینده، بر ضرورت استفاده از ظرفیت خواهران طلبه برای توسعه فرهنگ نماز در مدارس دخترانه  تاکید کرد و گفت: نماز می‌تواند در ساختن دختران ما و آماده کردن آنها برای زندگی آینده نقش برجسته‌ای ایفا کند.

هاشمی با بیان اینکه به زودی «طرح مبین» با همکاری ستاد اقامه نماز نیز در مدارس اجرا خواهد شد، گفت: این طرح نیز از سری طرح‌ها‌ی آموزشی برای ترویج و توسعه فرهنگ نماز در مدارس است.

/انتهای متن/

درج نظر