اشتباهات بزرگ در دکوراسیون خانه های کوچک

در خانه های آپارتمانی کوچک یک دکوراسیون مناسب و زیبا می تواند به راحتی و زیبایی خانه بیفزاید و بر عکس هر اشتباه در این زمینه می تواند فضای خانه شما را هدر دهد و زیبایی آن را از بین ببرد.

0

داخلی خانه یکی از معیارهای اصلی برای داشتن خانه ای زیبا و مدرن است. اگر می خواهید دکوراسیون داخلی خانه تان یک دکوراسیون زیبا و منحصر به فرد باشد بهتر است از این اشتباهات دوری کنید.

میز وسط طرحدار

مبلمان و میز طرحدار یکی از مواردی در چید مان خانه هستند که باعث کوچکتر شدن فضای خانه تان می شوند. اگر شما برای اتاق نشیمن تان مبلمان های بزرگی خریداری کرده اید، انتخاب میز پارچه ای طرحدار یکی از بزرگترین اشتباهات است.

 

قرار دادن سر تخت ( قسمت بالای تخت ) در پشت پنجره

قرار دادن تخت خواب در محل مناسب در اتاق خواب یکی از نکات اصلی چیدن یک اتاق خواب مناسب است. اگر اتاق خواب شما پنجره دارد، یکی از بزرگترین اشتباهات در قرار دادن تخت خواب، قرار دادن آن در پشت پنجره است، زیرا هم جلوی وارد شدن نور به اتاق تان را می گیرد هم برای سلامتی شما مناسب نیست.

 

انتخاب مبل های پهن برای وسط اتاق نشیمن

اگر اتاق نشیمن شما به نحوی است که به چند قسمت تقسیم شده ( یک قسمت برای تماشای تلویزیون و یک قسمت برای نشیمن و مطالعه )، انتخاب مبلمان های پهن و بزرگ برای وسط اتاق یکی از اشتباهات بزرگ در چید مان خانه است.

 

استفاده نکردن از آینه

آینه به دلیل انعکاس نور و تصویر، وسیله ‌ای است که در فضاهای کوچک جادو می‌کند و تاثیر بسیار زیادی بر بزرگ نمایی فضا دارد. بنابراین استفاده نکردن از آن در دکوراسیون بخصوص در یک فضای کوچک، مسلما یک اشتباه بزرگ است.

همچنین توصیه می‌کنیم آینه را جایی قرار دهید که میزان بیشتری نور برای انعکاس به آن برسد تا تاثیر حضورش را بیشتر احساس کنید.

 

لوازم خانگی زیاد

هرگز اجازه ندهید که تعداد وسایل، متر مربع خانه‌ی شما را تعریف کند. از آنجا که در چنین فضاهایی همه چیز نمایان است، از لوازمی استفاده نکنید که با فضای خانه‌ تان همخوانی نداشته باشد. مثلا از مبل‌های بدون دسته یا صندلی استفاده کنید.

 

پر کردن تمام فضا

جایی برای نفس کشیدن در فضا قرار دهید. وجود میز قهوه خوری یا چند تکه الزامی نیست. لوازمی را خریداری کنید که در طولانی مدت به کارتان بیاید، مثلا یک مبل عسلی می‌تواند هم به عنوان یک صندلی اضافه و هم به عنوان میز قهوه خوری به کارتان بیاید.

 

استفاده نکردن از رنگ

فکر نکنید که همه چیز باید حتما سفید باشد. اگر رنگ‌ها را دوست دارید، پس در آن‌ها زندگی کنید. تعادلی از سفید و رنگ می‌تواند فضا را شاداب تر کند. به جای اینکه رویکرد همه یا هیچ را پیش بگیرید، یک دیوار را رنگی کنید. به این صورت فضا بزرگتر به نظر می‌رسد.

 

شلوغی بی‌هدف

به هم ریختگی و شلوغی فضا نه تنها سبب تخریب جلوه دکوراسیون می‌شود بلکه افراد در آن فضا زندگی پر استرس و نا‌آرامی را تجربه می‌کنند. لازم نیست همه وسایلی را که احساس می‌کنید زیبا هستند، در دکوراسیون خانه‌تان جا دهید. چراکه ممکن است باعث شلوغی بیش از حد شود. به‌طور کلی هرچه دکوراسیون خانه شما خلوت‌تر باشد، جلوه آن زیبا و آرامش بخش‌تر خواهد بود.

 

استفاده از دیوار برای ساختن اتاق

این کار را افرادی انجام می‌دهند که دیواری بین بخش غذاخوری و نشیمن ندارند. یک تفکیک کننده‌ی دکوری، یک پنل یا پرده نیز می‌تواند بخش‌های مختلف خانه را از هم جدا سازد.

 

استفاده از قفسه تنها برای نگهداری کتاب

این اشتباه بزرگی است. شما می‌توانید از قفسه کتاب برای جدا سازی فضای کار با اتاق خواب تان استفاده نمایید.

 /انتهای متن/

درج نظر