زمینه ازدواج جوانان با ایجاد اشتغال فراهم می شود

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: زمینه ازدواج جوانان با ایجاد اشتغال فراهم می شود و هر چه در بحث اشتغال بهتر عمل کنیم در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر گذار خواهد بود.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، اسدالله ربانی مهر در سخنان پیش از خطبه های عبادی و سیاسی نمازجمعه همدان افزود: فرهنگ ازدواج باید در بین خانواده ها نهادینه شود که در بحث ازدواج مسایل مالی و اقتصادی را جزو اولویت های اصلی قرار ندهند .
وی با بیان اینکه مسوولان استان اشتغال را در اولویت قرار دهند افزود: امروز شاهد هستیم که جوانان بسیاری به دلیل ناتوانایی در پرداخت مهریه در زندان هستند.


وی اظهار کرد: تجریه نشان داده است در هیچ شرایطی مهریه بالا تضمینی برای ثبات ازدواج نیست و کسانی که مهریه های پایین دارند و کسانی که ازدواج آنها بر اساس معیارهای اسلامی بوده ازدواج پایدارتری داشته اند.
وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در بحث ساماندهی و کنترل آسیب‌های اجتماعی، گفت: مجمع خیران ازدواج از یک سال پیش کار خود را در شهرهای همدان و نهاوند آغاز کرده است و در این مدت موفق به جمع آوری 250 میلیون تومان در جشن های گلریزان شده که این رقم صرف تهیه 70 جهیزیه برای نوعروسان شده است.
اسدالله ربانی مهر عنوان کرد: لزوم فرهنگ سازی در بحث ازدواج بسیار حائز اهمیت است و خانواده ها در این بین نقش بسیار موثری را ایفا می کنند.
وی با بیان اینکه قدم برداشتن در راستای حل مشکل ازدواج جوانان یک کار خیر ارزشمند است بیان کرد: افراد باید در این زمینه همکاری های لازم را داشته باشند.
وی با بیان اینکه باید مشکلات آسیب های اجتماعی در جامعه رفع شود عنوان کرد: مواد مخدر، اعتیاد ماهواره و فضای مجازی از جمله موادری است که باعث اسیب رساندن به بنیان خانواده و جامعه می شوند.
وی ادامه داد: با وجود فعالیت ها و اقداماتی که دراستای کاهش اثرات ماهواره در جامعه صورت گرفته است این بلای خانمان سوز هنوز موجب سست شدن نهاد خانواده و افزایش طلاق در جامعه می شود.
معاون اداره کل ورزش وجوانان استان همدان با بیان اینکه در راستای کاهش طلاق در جامعه اقداماتی صورت گرفته است گفت: افرادی که در کلاس های آموزشی قبل از ازدواج حضور یافته باشند کارهای عقد آنها انجام خواهد گرفت.
وی بیان داشت: در کلاس های آموزشی قبل ازدواج زوجین سبک زندگی اسلامی را فرا می گیرند تا زندگی شان پایدار و از میزان طلاق در جامعه کاهش یابد.

/انتهای متن/

درج نظر