بیمارستان شوشتری شیراز در زایمان رکورد زد

مدیر خدمات پرستاری و مامایی بیمارستان مادرو کودک شوشتری شیراز گفت:آذرسال گذشته 393 زایمان در این بیمارستان انجام شد که این آمار در آذر امسال به 585 زایمان رسید.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا ، سهیلا رفیعی اظهار داشت : افزایش زایمان طبیعی نتیجه ارائه بسته های خدمات سلامت در طرح تحول سلامت و خدمات زایمان رایگان و ایجاد بلوک های زایمان طبیعی است که در این بیمارستان در قالب طرح تحول سلامت ایجاد شده است .
وی افزود: از این تعداد زایمان انجام شده در آذر امسال 316 مورد زایمان طبیعی و 269 مورد زایمان سزارین است .
رفیعی اضافه کرد: با توجه به ارایه خدمات بهینه درمانی به مراجعان و استقبال روزافزون مادران باردار برای مراقبت های دوران بارداری و زایمان، در این مرکز برای رضایتمندی مادران و جلوگیری از سرگردانی مادران باردار و ارایه خدمات به قشر کم درآمد، تلاش زیادی می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بهسازی بلوک های زایمانی به عنوان یکی از سیاست های مهم طرح تحول نظام سلامت مورد توجه قرار گرفته، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در بسته ترویج زایمان طبیعی، طی سالهای اخیر توانست به عنوان دانشگاه برتر در کشور، معرفی شود.
دکتر محمد هادی ایمانیه افزود: ترویج زایمان طبیعی و کاهش موارد زایمان سزارین، بدون دلیل علمی و غیرضروری که اهداف بسته ترویج زایمان طبیعی است، از اردیبهشت 93 در دستور کار دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، قرار گرفته است و دانشگاه علوم پزشکی شیراز با عزمی مصمم در این زمینه گام برداشت.
وی آماده سازی و ترغیب مادران باردار به انجام زایمان طبیعی، بهینه سازی فضاهای زایمانی، تجهیز و خوشایندسازی فرایند زایمان، همراه با برگزاری کلاس های آموزشی آماده سازی ویژه زایمان طبیعی را از اهم فعالیت های این دانشگاه، در این راستا عنوان کرد.
بر اساس آمارهای موجود بیش از 15هزار مترمربع، بهسازی و توسعه فضای فیزیکی در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی استان فارس انجام شده، که با صرف بیش از 17میلیارد تومان هزینه صورت گرفته و ماحصل آن، بهره برداری از 94 اتاق تک نفره زایمان طبیعی تاکنون و آماده شدن 25 اتاق دیگر است.

/انتهای متن/

درج نظر