سعیده شاگرد بنت الهدی بود و همسر شهید

شهیده سعیده سلوی بحرانی از شاگردان شهید بنت الهدی صدر بود که در سال های حاکمیت رژیم بعثی در عراق مبارزه با این رژیم را آغاز کرد و در این راه به شهادت رسید.

0

حیات مرادی/

سعیده سلوی بحرانی در آغاز دهه هفتاد میلادی پس از آن که همسرش به علت تصادف فوت کرد، رهسپار  زیارت خانه خدا شد. این سفر روحانی باعث آشنایی این بانو با  امنه صدر(بنت الهدی) شد. بنت الهدی با او در مورد بی ارزشی دنیا  گفت وگو کرد و بشدت روی سعیده اثر گذاشت.

پس از آشنایی سعیده با بنت الهدی، او  در جلسه های حزب الدعوه در روزهای شنبه در بغداد شرکت می کرد.

 

ازدواج با یک انقلابی

بعد از مدتی سعیده با شیخ عارف البصری در منطقه کرداه بغداد آشنا شد و ازدواج کرد. او از مردان انقلابی و مبارز با حزب بعثی بود.

بعد از این که شیخ را برای فعالیت های انقلابی اش دستگیر و زندانی کردند، سعیده روزی برای دیدن همسرش  شیخ عارف به زندان ابو غریب رفت. این دیدار در واقع دیدار  خداحافظی او از همسر مومن و مبارزش بود. در این دیدار شیخ عارف که در انتظار اجرای حکم اعدام خود بود، . همسرش را به تقوی و صبر و استقامت وصیت نمود.

 

مبارزه را آغاز کرد

سعیده که هم همسرش در راه مبارزه با حزب بعث به شهادت رسیده بود و هم  مکرر خبر شهادت مردان مصلح و انقلابی عراق را می شنید، طبیعتا نسبت به حزب بعث کینه ای عمیق داشت و بر همین اساس خودش هم به تبعیت از همسر شهیدش و هم  مرجعش سید صدر و خواهر او بنت الهدی قدم در راه مبارزه با این رژیم فاسد و جنایتکار نهاد.  .

 

بازداشت و شهادت

سعیده به دلیل فعالیتش در حزب الدعوه توسط حزب بعث دستگیر شد.  تنها  دو روز  از زندانی شدن او می گذشت که خبر رسید که سعیده را در زندان  با ماست مسموم کرده اند.

اینگونه شهیده سعیده  در روز 20 رجب سال 1401ه.ق به شهادت رسید.

/انتهای متن/

درج نظر