وزنه بردار آمریكایی سنگین ترین ورزشكار زن المپیك لندن

‘هولی مانگولد’ وزنه بردار 157 كیلوگرمی از آمریكا، سنگین ترین ورزشكار زن حاضر در بازی های المپیك 2012 لندن است.

0

سرویس خبر به دخت/

این وزنه بردار 22 ساله در دسته به اضافه 75 كیلوگرم به رقابت پرداخت ،اما او هم یكی از زنانی است كه از توجه رسانه ها به وزن زیادش به تنگ آمده است.

این زنان سنگین وزن می گویند، رسانه ها بهتر است به آمادگی و مهارت ورزشكاران بپردازند تا وزنشان.

‘جسیكا انیس’ قهرمان هفتگانه بریتانیا، ‘لیسل جونز’ شناگر استرالیایی و تیم فوتبال زنان برزیل از دیگر ورزشكارانی هستند كه نسبت به منتقدانی كه آنها را ‘چاق’ می دانند، واكنش نشان داده اند.

انیس 26 ساله روز شنبه موفق به كسب مدال طلا برای بریتانیا شد.

مانگولد كه به وزنش افتخار می كند با اشاره به ‘سارا رابلز’ دیگر هم تیمی سنگین وزنش گفت: هر دو ما نشان دادیم كه با هر سایز و اندازه ای می توان یك ورزشكار بود.

المپیك 2012 لندن از لحاظ حضور زنان از تمامی كشورهای جهان و در تمامی رشته ها از سوی طرفداران حقوق زنان مورد تقدیر قرار گرفته است.

بنیاد آمادگی جسمانی و ورزش زنان انگلیس كه هدفش افزایش اعتماد به نفس زنان از طریق مشاركت آنها در ورزش است، اعلام كرده فقط 12 درصد از دختران 14 ساله بریتانیا به اندازه كافی ورزش می كنند.

‘سو تیبالاس’ رییس اجرایی این بنیاد می گوید، تحقیقات نشان می دهند دختران نوجوان بیشتر نگران ظاهر خود هستند تا آمادگی جسمانی شان.

به گفته وی، حالا این باور غلط گریبان ورزشكاران زن المپیك هم را هم گرفته است. افرادی كه در اوج آمادگی و سلامت جسمانی هستند اما به دلیل وزن زیاد مورد انتقاد قرار می گیرند.

تیبالاس گفت: زنان ورزشكار به طور مرتب اظهار نظرهایی در مورد ظاهر خود می شنوند در حالی كه مردها این گونه نیستند. این فشار وارد بر ورزشكاران زن را بیشتر می كند.

حفظ وزن برای بیشتر این ورزشكاران اهمیت زیادی دارد. ‘هولی آویل’ ورزشكار سه گانه بریتانیا كه در المپیك 2008 پكن حضور داشت ،بعد از اینكه یكی از مربیان به او گفت كه چاق است، رژیم گرفت و دیگر نتوانست در مسابقات سطح بالا شركت كند.

لیسل جونز شناگر استرالیایی كه كسب سه مدال طلا را در كارنامه دارد پیش از حضور در المپیك لندن از سوی برخی رسانه های استرالیا مورد انتقاد قرار گرفته بود كه معتقد بودند آمادگی او به اندازه بازی های 2008 پكن نیست.

این اظهار نظرها واكنش تند هم تیمی های او را به دنبال داشت به طوریكه ‘ملانی شلانگر’ در این باره در صفحه توئیتر خود نوشت: لیسل یكی از بزرگترین ورزشكاران المپیكی استرالیا است. از روی ظاهر نمی توان در مورد آمادگی یك ورزشكار قضاوت كرد.

لیسل جونز در المپیك لندن به تیم استرالیا كمك كرد به مدال نقره مسابقات شنای تركیبی امدادی برسد.

در همین رابطه سرمربی تیم كامرون نیز بعد از شكست 5 بر صفر تیمش در مقابل تیم فوتبال زنان برزیل، بازیكنان این تیم را ‘سنگین وزن’ خطاب كرد.

منبع:وفا/انتهای متن/

درج نظر