روایت بانوی فرهنگی گلستانی که ازجهل بیسوادی به دانایی رسید

سواد آموزی به توفیق فرمان امام خمینی (ره) نهضتی شده است که بانوی فرهنگی گلستانی رها شده از جهل بیسوادی می گوید: آرزوی قلبی این خادم کوچک ریشه کن شدن بیسوادی در سرتاسر کشور با کمک همه مسئولین دستگاه های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

0

به گزارش به دخت به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کلاس بیست؛ «اقرابسم ربک الذی خلق‬‎» نخستین چیزی که خداوند متعال بر پیامبرش خطاب کردن خواند بود و جهل بی سوادی را مذمت کرد و مسلمانان نیز به تبعیت از ایشان با فراگیری علم و دانش سرآمد دنیا شده اند.

اما یادگیری و آموزش هم ازهمان ابتدا توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گوشزد شد تا همه افراد جامعه از ظلمت جهلی که بواسطه حکومت طاغوتی در کشور وجود داشت رهایی یابند.

7 دی 58 سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمام امام (ره)است که از آن سال تاکنون هزاران نفر را به سمت کسب سواد فراخوانده است.

دراستان گلستان نیز بواسطه همت جهادی مسئولان آموزش و پرورش این نهضت عظیم در از روستاهای کوچک کوهستانی تا شهر ها گسترده شده است و در دوسال پیاپی رتبه های برتر سواد آموزی کشور را کسب می کنیم.
خبرنگار کلاس بیست در ادامه معرفی تلاشگران و برترین های سواد آموزی گلستان این بار به سراغ بانویی موفق از شهرستان علی آبادکتول رفته است .

کارشناسی ادبیات دارم

خود را “راضیه ابراهیمی” از شهرستان علی آباد کتول معرفی می کند، با قاطعیت حرف می زند، استواری قدم هاش مرا یاد زنان رزمنده می اندازد، سخن امام راحل را زیر لب زمزمه می کند: ” اگر کشور ما علم بیاموزد، ادب را بیاموزد و جهت یابی علم و عمل را بیاموزد هیچ قدرتی نمی تواند بر او حکومت کند.”

می گوید: سواد نداشتم، از کسانی بودم که خواندن و نوشتن را از کلاس های نهضت سواد آموزی با تشویق های موثر خانم طیاری که خداوند همیشه پشت و پناهشان باشد آغاز کردم.

ادامه می دهد: بعد ازاتمام دوره های مقدماتی و تکمیلی با وجود امکانات کم و شرایط حاکم در جامعه با حمایت خانواده خود بخصوص برادر بزرگوارم که خود نیز از فعالین عرصه تعلیم و تریت هستند توانستم در کلاس های متفرقه و شبانه مدرک دیپلم خود را دریافت کنم.

ابراهیمی می افزاید: با وجود علاقه و پشتکار زیاد خود از پایه دوم راهنمایی بعد از قبولی در آزمون و مصاحبه همزمان با ادامه تحصیل به عنوان آموزشیار نهضت نیز مشغول به خدمت شدم و بعد از 11 سال خدمت خالصانه و مداوم در نهضت سوادآموزی، موفق به جذب در اداره اموزش و پرورش شدم تا امروز که در حال خدمت رسانی به ایران عزیز و اموزش و پرورش می باشم.

این فرهنگی گلستانی ادامه می دهد: بعد از ورود به آموزش و پرورش موفق به کسب مدرک کاردانی و کارشناسی ادبیات شدم و با وجود این که مدرکم ادبیات بود به دلیل علاقه ی شدید به عرصه فرهنگ و پرورش بعد از سه سال که به عنوان سرپرست مدرسه شبانه روزی علی آباد کتول خدمت کردم؛ سمت مربی و معاون پرورشی را انتخاب کرده و هم اکنون نیز در همین سمت مشغول به خدمت هستم.

 
سفرزیازتی سوریه هدیه کسب رتبه های برتر آموزشی ام بود

ابراهیمی می گوید: درحال حاضرسرگروه پرورشی و تفکر و سبک زندگی شهرستان را نیز به عهده دارم.

او تشرف به بارگاه حضرت زینب(س) و حضرت رقیه (س) را هدیه فعالیت های سوادآموزی بیان می کند و می گوید:  بواسطه کسب  سواد و علم آموزی در این سال ها موفق به کسب رتبه ها و امتیازات زیادی شدم و بعنوان آموزشیار نمونه شهرستانی و استانی انتخاب شدم و به سفر زیارتی سوریه مشرف شدم.

این فرهنگی شهرستان علی آباد می گوید: کسب رتبه معاون پرورشی نمونه شهرستان، دریافت گروه های تشویقی و تقدیرنامه های استانی و وزارتی و .. تنها بخشی کوچکی از دستاوردهای این سال های خدمت م می باشد.

او سخن پایانی اش را آرزوی خود بیان می کند و می گوید: در پایان آرزوی قلبی این خادم کوچک ریشه کن شدن بیسوادی در سرتاسر کشور با کمک و همت همه مسئولین دستگاه های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

/انتهای متن/

درج نظر