راه اندازی موسسه فضانوردی توسط زن مسلمان

اولین و تنها زن مسلمان هندی در مرکز فضایی ناسا، با راه اندازی یک موسسه فضانوردی در هند، قصد تشویق دانش آموزان به سمت رشته فضانوردی دارد.

0

به گزارش به دخت به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اولین و تنها زن مسلمان هندی در مرکز فضایی ناسا، یک موسسه فعالیت‌های فضانوردی را در هند، به هدف ارتباط برقرار کردن با دانش آموزان و تشویق آنان به انجام تحقیقات فضایی و قدم گذاشتن در رشته فضانوردی راه اندازی کرده است.

کاریشما اینمدار 25 ساله در شهرستان باراماتی هند متولد شده و در ژوئن 2015 به عنوان دانشیار پژوهشی به تیم حرفه‌ای مرکز تحقیقاتی ناسا در کالیفرنیای آمریکا پیوسته است. وی اکنون با همکاری دوستانش در هند و آمریکا، شعبه جامعه فضانوردان را برای دانش‌آموزان هندی راه اندازی کرده است.

این دانشمند زن مسلمان، مشوق دانش آموزان در رشته فضانوردی می‌گوید: اکتشافات فضایی چالشی شایسته هستند و فضانوردی هدفی ست که دستیابی و مهمتر از همه سفری است که پیگیری آن ارزشش را دارد. اگر بخواهید به هدفی دست یابید، درهای عالم به روی شما باز خواهند شد.

وی در ادامه گفت: این سازمان روی دسترسی و ارائه تحصیلات فضایی تمرکز خواهد داشت. و به سکویی برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته فضانوردی تبدیل می‌شود. به عنوان یک مهندس و دانشمند فضانورد، الهام نسل‌های آینده وظیفه و مسئولیتی است که به دوش ما قرار دارد. ما نه تنها به دانش آموزان بلکه در خدمت تمامی بشریت هستیم.

/انتهای متن/

درج نظر