هفته زن فرصتی برای تکریم از وجود مادران

حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: هفته ی زن فرصتی برای تکریم از ارزش های نهفته در وجود مادران، دختران و خواهران است.

0

به گزارش به دخت به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید جواد حسینی، در جلسه ی ستاد گرامیداشت روز زن و مقام مادر، با اشاره به تقارن برگزاری سه برنامه ی بین المللی از هفت برنامه ی مشهد 2017 در حوزه ی زنان با هفته ی بزرگداشت مقام مادر و روز زن، افزود: شجره ی طوبی، جشنواره ی بازی های بومی محلی و جشنواره ی تقدیر از زنان شهیده ی جهان اسلام، از جمله ی این برنامه ها می باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی به برگزاری چندین همایش متمرکز استانی همزمان با این هفته و توسط دستگاه‌های مختلف اشاره و گفت: نخستین همایش را استانداری با حضور میهمانان ویژه ی کشوری در حوزه ی زنان برگزار خواهد کرد، بهزیستی، اداره‌ کل ارشاد و ورزش و جوانان نیز می‌توانند همایش و برنامه‌هایی را در این راستا داشته باشند.
حسینی تصریح کرد: باید از فرصت این هفته برای ارائه و تبیین دستاوردهای حاکمیت و انقلاب در تمامی بخش ها به ویژه حوزه ی زنان استفاده کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به توجه ویژه مسئولان به ساماندهی و مدیریت آسیب‌های اجتماعی و اتخاذ رویکرد پیشگیرانه در این مسائل، اظهار کرد: تنها جلساتی که مقام معظم رهبری شخصا در آن ها حضور پیدا کرده و نظرات خود را به مسئولان ارائه می‌دهند؛ جلسات بررسی آسیب‌های اجتماعی است.
حسینی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای کاهش این آسیب‌ها، عنوان کرد: یکی از تاثیرات مهم برگزاری این جلسات، اجرای 130 پروژه با اعتبار 400 میلیارد تومان در آینده‌ای نزدیک است.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: رویکردهای محتوایی ستاد بزرگداشت مقام زن با محور ارائه ی الگو از زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی حضرت زهرا(س)، تبیین جایگاه و حقوق زن و خانواده در اسلام و تبیین جایگاه و نقش زنان در جمهوری اسلامی ایران همراه با نقش آنان در تحولات تاریخی و اجتماعی است.
وی افزود: برای بزرگداشت هفته مقام زن کمیته های تایید محتوا، علمی، پژوهشی، ایثارگران، فرهنگی، هنری، ورزش و جوانان، اطلاع رسانی، تشکلهای مردمی، نظارت و ارزیابی همراه با کمیته بانوان روستایی و عشایری تشکیل شده است.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی با اشاره به برجسته‌سازی نقش‌های بی ‌بدیل زنان، گفت: علاوه بر کارگروه‌های فعال بزرگداشت مقام زن پیشنهاد می‌دهیم دو کارگروه دانش‌آموزی و فرهنگیان و کارگروه اساتید و دانشجویان نیز برای برگزاری برنامه‌های این هفته تشکیل شود.
23 تا 29 اسفندماه هفته ی بزرگداشت مقام مادرو روز زن نامگذاری شده است.

/انتهای متن/

درج نظر