خادم الشریعه چهارم جهان شد

رقابتهای شطرنج سریع قهرمانی جهان با درخشش نمایندگان ایرانی همراه بود تا جایی که بانوی شطرنج ایران در رده چهارم جهان ایستاد.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛به نقل از فدراسیون شطرنج، روز سوم رقابت‌های شطرنج سریع و برق‌آسای قهرمانی جهان در بخش مردان به پایان رسید.
عملکرد نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:
– علیرضا فیروزجا در دور یازدهم و دوازدهم شکست خورد. او در دور سیزدهم به تساوی رسید و در دور چهارم به پیروزی دست پیدا کرد، اما با شکست در دور پانزدهم 7 امتیازی باقی ماند.خادم الشریعه چهارم جهان شد
– پوریا درینی در دور یازدهم به پیروزی رسید، در دور دوازدهم شکست خورد و در دور سیزدهم مجدداً به برتری دست یافت. درینی با قبول شکست در دور چهاردهم و پیروزی در دور پانزدهم 7 امتیازی شد.
– احسان قائم‌مقامی در دور یازدهم به تساوی رسید و با سه برد پیاپی در دورهای دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم و یک شکست در دور پانزدهم 7 امتیازی ماند.
– آرین غلامی با پیروزی در دور یازدهم، شکست در دور دوازدهم، برد در دور سیزدهم و تساوی در دور چهاردهم 5.5 امتیازی شد و با قبول شکست در دور پانزدهم و پایانی در همین امتیاز باقی ماند.
– پرهام مقصودلو در دور یازدهم شکست خورد و در دور دوازدهم به پیروزی رسید. وی در دورهای سیزدهم و چهاردهم مساوی کرد و در دور پانزدهم نیز شکست خورد و 6 امتیاز به‌دست آورد.
بدین ترتیب نمایندگان شایسته ایرانی از حد خود فراتر درخشیدند و تجربه درخشانی در رقابتهای سریع جهان پشت سر گذاشتند
در بخش بانوان نیز سارا سادات خادم الشریعه نماینده شطرنج ایران با کسب یک پیروزی، دو تساوی و یک شکست به امتیاز 7/5 رسید و با عملکردی فوق العاده در چهارم جهان قرار گرفت. این در حالیست که وی در رده بندی اولیه مسابقات در رده 21 قرار داشت.
رقابتهای بخش برق آسای قهرمانی جهان نیز از امروز و طی دو روز برگزار می شود.

/انتهای متن/   

درج نظر