مشاوره مجازی/با همسر پرخاشگرم چه کنم؟

این بار مردی که هم زنش را دوست دارد و هم زندگی اش، از مشاور ما چاره ای برای مهار پرخاشگری های همسرش خواسته است. خانم فرشته نقدی به سوال او پاسخ داده است.

0

سوال:

سلام

من و همسرم هر دو مذهبی هستیم و هیچ مشکل حادی با هم  نداریم.

 من هر کمکی به عنوان شوهر از دستم بر میاد انجام میدم مثلا از کارای خونه خودمون تا کارای پدر زنم و کارای خونه مادر زنم و احترام شدید به خانواده زنم وهمش سعی می کنم همسر م را سربلندش کنم تو خانواده و زندگی،  ولی زنم یه وقتایی اصلا اصلا به من احترام نمیذاره و وقتی که از کوره در میره همه چیزو زیر پا میذاره.

 من همش بهش میگم به خاطر چهره مذهبی مون همسایه ها یه حساب دیگه ای روی ما می کنن ولی اون وقتی عصبانی میشه اصلا همه چیزو زیر پا میذاره،  فریاد می زنه، دست درازی می کنه، هوار می کشه و آبروم رو می بره. موضوعِ درست و حسابی هم واسه این آبرو ریزیاش نداره، واسه چیزای خیلی کوچیک آبروریزی می کنه. تا حالا هزار بار باهاش حرف زدم و خواهش کردم که به خاطر این چیزای پیش پا افتاده این جور آبروریزی نکن، ولی انگار نه انگار، هر دفعه بدتر از سری قبل. خواهشا راهنمایی کنین من چه برخوردی باهاش بکنم؛ چون دیگه دارم م یزنم به سیم آخر . زندگیمو خیلی دوست دارم، زنم رو هم دوست دارم، اونم خیلی من و زندگی رو دوست داره.  نمی دونم چرا اینجوری میشه.

 

پاسخ مشاور:

با توجه به مسائلی که مطرح کردید حتما شما وهمسرتان نیاز به مشاوره حضور ی دارید تا مسائل همه جانبه بررسی شود .

آیا تا به حال به مشاور مراجعه کرده اید؟ اگر نه جای تاسف دارد.

علت این همه سرویس را که شما می دهید به خانواده خانم تان، نمی دانم چیست؟ آیا شما برای سربلندی ایشان نزد خانواده خودش تلاش می کنید؟ این همه که شما و همسرتان همدیگر رو دوست دارید، بسیار خوب است  اما عشق ورزی، دوست داشتن یکدیگر و نگه داشتن کانون خانوادگی آداب و مقرراتی دارد که در صورت عدم رعایت آن به تداوم بخشی آن لطمه وارد می کند.

پس خواهشمندم اگر فرزند ندارید، قبل از آن با مراجعه به روان شناس و پی بردن به علل این عصبانبت ها اقدام جدی برای رفع علل و عوامل و درمان سوء برخوردها بنمایید.

 کتاب “خلع سلاح همسر انتقادگر” ترجمه دکتر حمید پور و “ازدواج بدون شکست” را هم حتما هر دوتان  مطالعه فرمایید.

 شماهم باید دقت بیشتری درمدیریت امور زندگی وبرخوردهای اصولی ولازم دربرقراری مقرارت اخلاقی ،رفتاری و…را بنمایید.

ازدواج و زندگی خانوادگی جاده یک طرفه نیست.

/انتهای متن/

درج نظر