ساماندهی و نگهداری از 150نوزاد متولد شده از مادر معتاد

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی از پذیرش و ساماندهی 150نوزاد متولد شده از مادران معتاد خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حبیب الله مسعودی فرید با اشاره به امضای پروتکل مشترک میان سازمان بهزیستی ، وزارت بهداشت و سازمانهای مردم نهاد در ساماندهی نوزادان به هنگام تولد از مادران معتاد گفت : مددکاران اورژانس اجتماعی با مداخله به هنگام در زمان تولد این نوزادان ، این کودکان را به صورت موقت به مراکز سازمان بهزیستی واگذار می کنند .
وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی و نهادهای حمایتی وظیفه درمان و بازپروری این مادران را به عهده دارند افزود: این نوزادان پس از درمان مادر درصورت مناسب بودن وضعیت مادر به وی برگردانده می شوند درغیر این صورت همچنان در مراکز نگهداری سازمان حمایت می شوند.
فرید با اشاره به اینکه 87 درصد از کودکان در مراکز نگهداری سازمان بهزیستی دارای پدر یا مادر هستند افزود: سازمان بهزیستی به صورت موقت تا مهیا شدن شرایط والدین برای نگهداری از فرزند ،وظیفه نگهداری از کودک را به عهده می گیرد .
فرید، حمایت های از مادران باردار معتاد در مراکز خدمات درمانی را مهم خواند وگفت: اولویت سازمان با سلامت نوزاد و مادران است .
وی همچنین از ارائه شناسنامه فرضی برای کودکان بی هویت با مجوز قوه قضاییه خبر داد و افزود: کودکان مجهول الهویه با حکم قاضی می توانند دارای هویت شوند .
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با تکذیب خبر فروش نوزادان در بیمارستان ها گفت : این خبر صحت ندارد و اگر مواردی مشاهده شده باشد به صورت پنهانی و خارج از بیمارستان وغیر قانونی صورت گرفته است.

/انتهای متن/

درج نظر