احساس می کنم با ورودم به المپیک ،مدال طلا گرفته ام

سرنوشت نخستین زنان المپیكی قطر، عربستان و برونئی ،كشورهایی كه سرانجام زنان خود را به بازی های المپیك اعزام كردند.

0

سرویس خبر به دخت/

قطر، عربستان و برونئی آخرین كشورهایی هستند كه سرانجام زنان خود را به بازی های المپیك اعزام كردند.

به گزارش خبرگزاري زنان و به نقل از آسوشیتدپرس، هر سه كشور زنانی را در رشته دو و میدانی در المپیك 2012 لندن فرستادند كه همگی در همان دور نخست مسابقات خود حذف شدند.

‘نور حسین المالكی’ دونده 17 ساله قطر در دوی 100 متر بود كه در همان ابتدا دچار آسیب دیدگی شد و در حالی كه اشك می ریخت روی زمین نشست تا با ویلچر به خارج از پیست انتقال داده شود.

او با حجاب كامل اسلامی در مسابقات حضور یافته بود و گرچه نتوانست به خط پایان برسد ،اما همین حضورش به عنوان اولین زن دونده قطر در المپیك برای وی دستاوردی بزرگ است.

‘مازیه ماهوسین’ نیز نماینده برونئی بود كه در مقدماتی دوی 400 متر حذف شد، اما ركورد تازه ای برای كشورش به ثبت رساند. او پس از 59 ثانیه و 28 صدم ثانیه از خط پایان عبور كرد.

این دونده زن برونئی كه پرچمدار كشورش در مراسم افتتاحیه هم بود، گفت: واقعا به خودم افتخار می كنم گرچه موفق نبودم. واقعا خوشحالم.

از عربستان نیز ‘سارا اتر’ در دوی 800 متر شركت كرده كه بزرگ شده آمریكا است و در تمرینات پیش از مسابقه خود بدون حجاب ظاهر شده است.

عربستان یك وزشكار زن دیگر هم در المپیك لندن داشت. او ‘وجدان شهرخانی’ در جودو بود كه در اولین مسابقه خود مقابل حریفی از پورتوریكو پس از 82 ثانیه شكست خورد و حذف شد.

اما ‘تهمینه كوهستانی’ تنها نماینده زن افغانستان در بازی های لندن است كه در دوی 100 متر دوید و با زمان 14 ثانیه و 42 صدم ثانیه به عنوان نفر آخر به خط پایان رسید.

وی در مورد حضورش در المپیك گفت: شركت در بازی برای من مهمتر از كسب مدال طلا است.

تهمینه افزود: ما مشكلات زیادی در كشورمان داریم و به همین دلیل احساس می كنم كه با آمدن به المپیك مدال طلا گرفته ام.

منبع:وفا/انتهای متن/

درج نظر