همایش فرهنگی آموزشی آشنایی بانوان با کالاهای قاچاق

80درصد کالاهای سلامت محور قاچاق پیامدهای نامناسبی برای جامعه دارد .

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرنگار  خراسان رضوی خبرگزاری صداوسیما مدیرکل فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت : 80درصد همایش فرهنگی آموزشی آشنایی بانوان با کالاهای قاچاقکالاهای سلامت محور که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود بدون کیفیت و استاندارد است و پیامدهای نامناسبی برای جامعه دارد.

عبدالمجید نگارش نژاد امروز درهمایش فرهنگی آموزشی آشنایی بانوان با کالاهای قاچاق در سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی افزود: پارسال حدود 16میلیارد دلار قاچاق کالا در کشور انجام شد که باعث از بین رفتن یک میلیون و پانصد هزار فرصت شغلی شده است..

او گفت: سعی دولت جلوگیری از مصرف کالاهای قاچاق با فرهنگ سازی مناسب است که اولین جامعه هدف خانواده و بانوان هستند چون مدیران مصرف در منازل، خانم‌ها هستند و زنان در این خصوص تصمیم می‌گیرند..

مدیرکل فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواستار استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاهی در مبارزه و کاهش مصرف کالای قاچاق در کشور شد و افزود: جامعه بانوان ،جامعه آموزشی و دانشگاهی و آموزش و پرورش از جامعه های هدف تغییر الگوی مصرف و کاهش مصرف کالای قاچاق در جامعه و افسران جنگ نرم مبارزه با قاچاق هستند که با ایجاد تغییر رفتار در باره مصرف کالای قاچاق می توان بر کل جامعه تاثیر گذار بود.

/انتهای متن/

درج نظر