ثبت 339 واقعه ازدواج دختران زیر 15 سال در کردستان

مدیر کل ثبت احوال استان کردستان گفت: 339 واقعه ازدواج دختران زیر 15 سال در استان کردستان به ثبت رسیده که بیشترین میانگین سنی آنها بین 10 تا 14 سال بوده است.

0

به گزارش به دخت به نقل از افکارنیوز، محسن آقائی مدیر کل ثبت احوال استان کردستان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و رسانه های گروهی استان که در سنندج برگزار شد اظهار کرد: در 8 ماهه سال جاری تعداد 20 هزار و 259 واقعه ولادت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6/7 درصد کاهش داشته است که بر این اساس نرخ حاصل از ولادت در استان 19 در هزار بوده است.

وی گفت: شهرستان های بانه، مریوان، دهگلان بیشترین و سروآباد، بیجار و قروه کمترین نرخ ولادت را در 8 ماهه نخست سال جاری داشته اند.

وی با بیان اینکه در مقابل هر ولادت روستایی 6/2 ولادت شهری به ثبت رسیده است خاطر نشان کرد: در مقابل هر 100 واقعه دختر حدود 105 واقعه پسر به ثبت رسیده است.

آقائی به آمار واقعه وفات در استان کردستان اشاره کرد و گفت: در 8 ماهه نخست سال جاری تعداد 4 هزار و 714 واقعه وفات به ثبت رسیده که بر این اساس نرخ حاصل از ثبت فوت در استان 4 به ازای هزار بوده است.

در هر ساعت به طور متوسط یک نفر در استان فوت می کند

وی با بیان اینکه در هر ساعت به طور متوسط یک نفر در استان فوت می کند تصریح کرد: شهرستان های سنندج، بیجار و سقز بیشترین و مریوان، دهگلان و بانه به ترتیب کمترین نرخ را داشته اند.

به گفته مدیر کل ثبت احوال استان کردستان، نسبت جنسی حاصل از ثبت وفات در 8 ماهه سال جاری در مقابل هر 100 فوت ثبت شده زنان حدود 129 فوت مردان بوده است.

کاهش 0/7 درصدی آمار ازدواج در کردستان

وی به آمار ازدواج در 8 ماهه سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت 10 هزار و 772 واقعه ازدواج به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.7 درصد کاهش داشته است و شهرستان های قروه، کامیاران و دیواندره بیشترین و دهگلان، سنندج و بانه کمترین نرخ ازدواج را به خود ثبت کرده اند.
وی میانگین سن ازدواج در مردان را 28/74 و در زنان 24/17 سال می باشد.

آقائی به آمار طلاق در استان اشاره کرد و افزود: تعداد 2 هزار و 655 واقعه طلاق به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 0/6 درصد افزایش یافته لذا بر این اساس میانگین سن طلاق در مردان 34/32 سال و در زنان 29/31سال بوده است.

وی ادامه داد: میانگین طول زندگی مشترک در طلاق های ثبت شده 6/5 سال بوده است که 19/7 درصد زوجین طول مدت ازدواج ( دوام زندگی) کمتر از یکسال داشته اند و در مجموع 58/5 درصد طلاق ها مربوط به 5 سال اول زندگی مشترک بوده است.

وی خاطر نشان کرد: 339 واقعه ازدواج دختران زیر 15 سال در استان کردستان به ثبت رسیده است که بیشترین میانگین سنی آنها بین 10 تا 14 سال بوده و دختران زیر 13 سال باید معرفی حکم رشد را از دادگستری استان کردستان کسب و برای عکس دار شدن شناسنامه به ثبت احوال استان مراجعه کنند.

وی گفت: امسال در کردستان یک مورد چهارقلو، 11 مورد سه قلو و 294 مورد دو قلو متولد شده‌اند.

/انتهای متن/

درج نظر