نقش زنان در وحدت اسلامی غیرقابل انکار است

آمساتو ساو دیبه در سی‌ا‌مین کنفرانس وحدت اسلامی تأکید کرد: زنان نقش مهمی در پیشبرد وحدت اسلامی دارند و می‌توانیم از ظرفیت این قشر توانمند برای تحقق وحدت اسلامی و دستیابی به موفقیت استفاده کنیم.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، «آمساتو ساو دیبه» مشاور ر‌ئیس‌جمهور سنگال در حقوق بشر و وزیر امور زنان، خانواده و کودک این کشور امروز، ۲۵ آذرماه، در سی‌امین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت: مردم ایران مردم کار و تلاش و وحدت هستند. اینکه ایران مرتباً کنفرانس وحدت اسلامی را برگزار می کند نشان می‌دهد که تنها کشوری است که بر اساس وجدان کاری عمل می‌کند. ایران می‌تواند نقش جمع‌کننده امت اسلام را داشته باشد.
وی افزود: کنفرانس وحدت عرصه‌ای برای تأمل، بررسی و برنامه‌ریزی برای وحدت مسلمانان در آینده است.
این وزیر سنگالی ادامه داد: امروز نگرانی بزرگ امت اسلامی تفرقه‌افکنی در میان امت اسلام و بزرگ‌تر از آن فروپاشی امت اسلامی است، این چیزی است که دشمنان ما دنبالش هستند.
وی گفت: امروز ما متأسفانه دچار تروریسم و تفرقه هستیم و خسته شده‌ایم از اینکه تروریست‌ها زنان و مردان بی گناه ما را از بین می‌برند. دچار افول اقتصادی شده‌ایم و همه اینها برای فروپاشی جهان اسلام انجام می‌گیرد.

نقش زنان در ایجاد وحدت اسلامی نقشی غیرقابل انکار است
آمساتو افزود: متأسفانه تکفیر، تروریسم و تفرقه‌افکنی همه به نام اسلام انجام می‌شود و دشمنان تلاش می‌کنند بگویند که اسلام این است اما ما تلاش می‌کنیم که بگوییم اسلام دین بخشش و وحدت است.
وی گفت: چرا ما باید از تفرقه و خشونت صحبت کنیم وقتی که یک خدای واحد داریم و پیامبر ما پیامبر عشق، مهربانی و گذشت است. باید با الهام از بیانات پیامبر اختلافات را کنار بگذاریم و اجازه فروپاشی امت اسلام را ندهیم.
آمساتو ادامه داد: اسلام یک حقیقت واحد است و تعابیر مختلف وجود ندارد، ممکن است ما نظرات مختلف داشته باشیم؛ اما در نهایت به یک خدا معتقدیم و این اختلافات اموری جزئی و قابل گذشت هستند.
وزیر امور زنان سنگال گفت: زنان در پیشبرد وحدت اسلامی نقش مهمی دارند. باید جنبش‌های زنان را حمایت کنیم. آن‌ها می‌توانند نقش مهمی در ایجاد وحدت که یک ضرورت مهم برای جهان اسلام است داشته باشند. با این وحدت ما می‌توانیم به اهداف خود برسیم.

/انتهای متن/

درج نظر