بلوغ زودرس جنسی یک چالش جدی در جامعه امروز است

یک کارشناس مسائل خانواده موضوع بلوغ زودرس جنسی را به عنوان یک چالش جدی در جامعه امروز مطرح کرد و گفت: این موضوع که نشات گرفته از فضای باز رسانه‌ای و رشد فزاینده ارتباطات در فضاهای مجازی است.

0

به گزارش به دخت به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حمید صادقیان، کارشناس مسائل خانواده در سومین همایش ویژه والدین در محل دانشگاه سجاد به نقش والدین در ازدواج موفق فرزندان اشاره کرد و گفت: ازدواج آگاهانه، بهنگام، آسان و پایدار که نوعی ایده آل از ازدواج به شمار می رود، مستلزم برداشتن چهارگام خودشناسی، شناخت اهداف، شناخت سبک های تصمیم گیری و شناخت ملاک ها است که در همه این گام ها نقش والدین هم تراز با نقش فرزندان بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است.

SNN

وی در توضیح گام های یاد شده افزود: پیش از اقدام به ازدواج، فرزندان باید به حدی از خودشناسی که شناخت اولویت ها، علایق، نیازها می باشد، رسیده باشند و در گام بعد هدف خود از ازدواج را مشخص کنند.

صادقیان ادامه داد: آنچه در قرآن کریم و روایات دینی به عنوان هدف ازدواج معرفی شده رسیدن به آرامش است؛ اما در کنار این هدف مهم اهداف دیگری همچون حفظ دین، بقای نسل، تقویت روابط اجتماعی، ارضای نیاز های جنسی و… نیز ذکر شده است که اولویت بندی این هدف ها باید هوشمندانه وبه شکل منطقی توسط فرزندان انجام شود.

کارشناس مسائل خانواده تصریح کرد: در گام بعدی موضوع تصمیم گیری فرزندان مطرح می شود که در این مرحله والدین نباید نظرات مداخله جویانه داشته باشند و در عین حال که نظرات و دیدگاه های خود را ارائه می کنند، گزینش نهایی را بر عهده فرزندان قرار دهند.

وی به تعیین ملاک ها در ازدواج اشاره و اظهار کرد: سن و تحصیلات نباید در انتخاب فرد، تعیین کننده و اولویت برتر باشد بلکه ایمان، اخلاق و نوع پوشش افراد است که باید مد نظر و توجه قرار گیرد.

صادقیان در بخش دیگر سخنان خود، موضوع بلوغ زودرس جنسی را به عنوان یک چالش جدی در جامعه امروز مطرح کرد و گفت: این موضوع که نشات گرفته از فضای باز رسانه ای و رشد فزاینده ارتباطات در فضاهای مجازی است که موجب شده فرزندان ما در سنینی پایین تر به شناخت روابط جنسی برسند و با توجه به فاصله زیاد آنان تا ازدواج، فشارها و آسیب های روانی را متحمل شوند.

/انتهای متن/

 

درج نظر